نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بودجه دولت در بخش فرهنگ گفت:دولت به اشتباه اولویتی برای بودجه فرهنگی قائل نیست

افزایش تولیدات فرهنگی جهانی، دستور کار حوزه فرهنگ در سال جاری

سید رمضان شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم (پویا)، در رابطه با مظلومیت حوزه فرهنگ در کلیات بودجه 95 اظهارکرد: متاسفانه دولت ها اهمیتی به حوزه فرهنگ نمی دهند و اینطور فکر می کنند که مسائل بحرانی تر، تملک دارایی و پروژه های نیمه تمام است و باید به آنها اولویت دهند. فرهنگ هم باید در درجات بعدی بودجه لحاظ شود.

وی با اشاره به عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن تصریح کرد:کار فرهنگی، کار دیر بازده ای است و نیاز به اعتبارات و هزینه های سنگین دارد. همانطور که می دانید دشمن همه فشارها و توانش را در حوزه فرهنگ بکارگیری کرده تا ضربه به ارزشها و آرمانهای انقلاب بزند.

شجاعی  افزود: ما هم باید اعتبارات و بودجه کافی برای مقابله با این هجمه‌ها پیش‌بینی کنیم که متاسفانه در حال حاضر به دلیل فقدان بودجه مناسب و یاس و ناامیدی حاکم بر دستگاه های فرهنگی نتوانسته ایم بر این هجمه ها اثربگذاریم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل است که روز به روز نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن بیشتر می شود و مسلماً این روند برای کشور خطر آفرین و نگران کننده است.

نماینده مردم ساری و میانرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مسئولین نظام از فرهنگ دینی و گفتمان انقلابی کناره‌گیری می‌کنند؟ عنوان کرد: آن مسئولی که از گفتمان دینی و انقلابی واقعی فاصله بگیرد مسئول جمهوری اسلامی نیست و اگر هر کس چنین مسئولی می‌شناسد باید به مجلس معرفی کند.

شجاعی در پایان با توجه به شعار امسال و اقدامات فوری در حوزه فرهنگ گفت: باید هرچه سریعتر به افزایش تولیدات فرهنگی روی بیاوریم و داشته‌های فرهنگی خود را که از قدمت و قیمت دیرینه برخوردارند به رخ جهانیان بکشیم ، ما پیشینه خوبی از جهت فرهنگ و تمدن اسلامی داریم که قابل ارائه، دفاع و پذیرش افکار جهانی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.