محققان دریافتند ویتامین موسوم به «نیکوتین آمید ریبوسید» موجب احیای قابلیت های باززایی اندام شده و روند پیری را به تاخیر می اندازد.

کشف ویتامینی که پیری را به تعویق می اندازد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، محققانی از دانشگاه زوریخ و دانشگاه های کانادا و برزیل با استفاده از چندین نشانگر موفق به شناسایی زنجیره مولکولی ای شدند که می تواند نحوه عملکرد میتوکندری و نحوه تغییر آن با افزایش سن را تنظیم نماید.
جان آیوورکس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نقش میتوکندری در متابولیسم بسیار زیاد به اثبات رسیده است، اما ما توانستیم برای اولین بار نشان دهیم که توانایی آن در عملکرد مناسب برای سلول های بنیادی مهم است.»
تحت شریط عادی، این سلول های بنیادی با تولید سلول های جدید ویژه به بازسازی و ترمیم عضوهای اسیب دیده کمک می کنند.
به گفته محققان این پژوهش، «ما اثبات کردیم که فرسودگی در سلول های بنیادی یکی از علل اصلی ترمیم ضعیف یا حتی نابودی برخی بافت ها یا عضوهای خاص است.»
در ادامه این تحقیق عنوان می شود: «ما به یک موش دو ساله، که معادل سن پیری برای انسانهاست، ویتامین نیکوتین آمید ریبوسید دادیم. این ماده که تا حدودی نزدیک به ویتامین B۳ است، پیش ماده NAD+، مولکولی که نقش کلیدی در فعالیت میتوکندی ایفاء می کند، است. نتایج ما بسیار امیدبخش است: احیاء ماهیچه ای در موش های دریافت کننده NR به مراتب بهتر بود و نسبت به موش های دیگر عمر طولانی تری داشتند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.