قدس آنلاین - یزد : اعضای شورای اسلامی شهر یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اهداف وبرنامه های شورا تبیین کردند

خدمت صادقانه و اطلاع رسانی از مهمترین رسالت های شورای شهر محسوب می شود

 به گزارش قدس آنلاین از یزد، رئیس شورای شهر یزد در این نشست گفت: خدمت صادقانه و اطلاع رسانی از مهمترین رسالتهای شورای شهر محسوب می شود و نقش رسانه ها به عنوان موتور محرك در سرعت بخشیدن به فعالیتها بسیار مهم است.
حجت الاسلام عباس زارع با بیان اینكه امور باید به گونه ای پیگیری شود كه نتیجه ای به دنبال داشته باشد، اظهارداشت : بر خلاف برخی كه فكر می كنند شورای شهر به طور صرف وظایف عمرانی بر عهده دارد، هدف این شورا پیشبرد سریع مسائل حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی افزود: شورای شهر حتی در خصوص مسائل بهداشتی، آموزش و پرورش و تعاونی های مصرف در شهر نیز نقش دارد و تاثیرگذار است.


انتقاد سازنده مهمترین راهکار توسعه شهر و استان است

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در راستای ارائه خدمات بهتر گفت: زمان بررسی و صدور پروانه ساخت و ساز به 14 رو کاهش یافت.

سید حمید وزیری" با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه اظهار داشت : حضور فعال خبرنگاران در جلسات علنی شورای شهر نقش مهمی در شناخت و آگاهی از مشکلات شهر ایفا می کند.

وی انتقاد سازنده را از جمله مهمترین راهکارهای توسعه بیش از پیش شهر و استان دانست و تصریح کرد: تمام اقشار جامعه به اندازه توان علمی و اجتماعی خود در برابر پیشبرد اهداف کلان استان و شهر مسئول هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های منسجم در راستای تقویت نشاط اجتماعی، پویایی شهری و مبلمان شهری گفت: پیشرفت بیش از پیش شهر یزد مستلزم همکاری و همراهی اقشار مختلف جامعه است.

وزیری مشارکت جوانان در ارائه ایده‌های فرهنگی و هنری به شورای شهر را از جمله ضرورت‌های برنامه‌ریزی فرهنگی در شهر یزد عنوان کرد و افزود: توسعه پارک های بانوان و فضای سبز شهری در دستور کار شورای شهر یزد قرار دارد.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در ترویج فرهنگ استفاده صحیح از ظرفیت های زیست محیطی بومی در استان و شهر یزد خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی پارک بزرگ مهرآوران،‌ گلستان و پارک حسن آباد، از جمله اقدامات انجام شده و در دست اقدام شورای شهر یزد در سال جدید است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد در مورد زمان و نحوه صدور پروانه ساخت و سازهای شهری گفت: از هفته آینده ظرف مدت 14 روز از زمان مراجعه، پروانه ساخت و ساز صادر و به متقاضیان ارائه می شود.

وزیری با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های فرهنگی و آموزشی متنوع در سطح شهر یزد گفت: تأمین سلامت عمومی جامعه و ارتقای نشاط عمومی، از جمله اولویت‌های جدی شورای اسلامی شهر یزد است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری : دو میلیارد تومان به تجهیز اجرائیات خدمات شهری اختصاص یافت

 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد بحث منظر شهری را اولویت‌ جدی کمیسیون خدمات شهری دانست و اعلام کرد:‌ 2 میلیارد تومان به تجهیز و به روزرسانی اداره خدمات شهری یزد اختصاص یافت.

سپنتا نیک نام در مورد ضرورت ارائه خدمات شهری‌ اظهار داشت: عدم نیروی انسانی و تجهیزات کافی، از جمله مهمترین مشکلات خدمات شهری در شهرداری یزد است.

وی با اشاره به خشکسالی های مستمر سال های اخیر شهر یزد گفت: به روز رسانی اداره اجرائیات خدمات شهری شهرداری یزد به منظور ارائه خدمات بیشتر و هدفمند از جمله اولویت های جدی کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در سال جدید است.

رئیس‌کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد توسعه فضای سبز را از دیگر موارد در دستور کار کمیسیون خدمات شهری دانست و تصریح کرد: توسعه مکان‌های تفریحی از جمله نیازهای ضروری شهر یزد است.

نیک نام با اشاره به اختصاص 2 میلیارد تومان به منظور خرید خودروهای مورد نیاز اداره اجرائیات خدمات شهری از سوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: بحث منظر شهری، از جمله اولویت‌های اجرایی کمیسیون خدمات شهری یزد است.

وی ایجاد پارک شادی مجهز و توسعه فضاهای تفریحی را از جمله ضرورت‌های اجتماعی و رفاهی شهر یزد عنوان کرد و ادامه داد: محصور کردن زمین های بلاتکلیف در سطح شهر،‌ آذین بندی شهر به وسیله نقاشی شهری، و ساماندهی تابلوها،‌ از جمله اقدامات انجام شده در شهر یزد است.

رئیس‌کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی تابلوی پزشکان در خیابان طالقانی شهر یزد تصریح کرد: راه‌اندازی جاده سلامت در رودخانه یزد با هدف ترویج فرهنگ زندگی سالم، از دیگر اقدامات در دستور کار شورای اسلامی است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد:


بیش از يك میلیون مترمربع از معابر شهر آسفالت شد

ئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت ارتقای سطح ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه، اعلام کرد: در همين راستا نيز بیش از يك میلیون متر مربع از معابر شهر یزد آسفالت شد.

"وحیدرضا خباززاده" با اشاره به نقش شوراها به عنوان عامل اصلی جذب مشارکت عمومی جامعه، اظهار کرد: توسعه فضای سبز از جمله اولویت‌های جدی شورای اسلامی شهر یزد در سال جدید است.

وی تصویت 361 مصوبه نهایی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد را از جمله اقدامات شاخص شورا در سال گذشته دانست و بیان کرد:‌ رصد کردن برنامه‌ها و زیرساخت‌های اجرایی از جمله وظایف اعضای شورای اسلامی شهر است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد، گفت: مرمت بیش از 960 مورد وسایل بازی در پارک‌های درون محلی و اجرای 320 مورد رفع عیب سیستم تأسیسات و مرمت آب‌نماهای سطح شهر از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

خباززاده شوراها را نماد توسعه همه جانبه شهرها دانست و افزود: اجرای بیش از يك میلیون متر مربع آسفالت در معابر شهری با هزینه‌ای بالغ بر 33 میلیارد تومان و اجرای بیش از 70 هزار متر مربع عملیات پیاده‌روسازی با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال،‌ از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف جامعه در شهر یزد است.

وی تملک املاک در مسیر طرح‌های عمرانی شهرداری و بررسی قراردادهای سرمایه گذاری مشارکتی شهرداری با بخش خصوصی را از جمله مصوبات نهایی شده در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد دانست و تصریح کرد: تکمیل و احداث آتش نشانی آزادشهر با هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت تأمین امنیت توقف و عبور و مرور در شهرها افزود: سیاست کلی شورا برای کنترل ترافیک در شهر یزد، ساماندهی و متمرکز کردن محل ارائه خدمات مختلف و انتقال مراکز ترافیک‌ساز به نقاط مختلف خارج شهر است.

وی راه‌اندازی مجتمع پزشکان به منظور ساماندهی فضای شهری و کنترل ترافیک را از دیگر اقدامات در دستور کار شورای شهر یزد عنوان‌کرد و ادامه داد: اجرای طرح متمرکزکردن مطب‌های پزشکان نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و ایجاد پارکینگ‌های درون محلی ایفا می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد شهرداری نسل امروز را نهادی اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت در بهسازی مدارس، مساجد وکتابخانه‌ها، برگزار نمایشگاه‌های کتاب و جشنواره‌های فرهنگی هنری از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری مرکزی و شورای اسلامی شهر یزد است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.