یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی تاکید کرده که مواضع عملی و گفتاری اقلیم کردستان عراق در قبال داعش، متناقض بوده و اربیل به تروریست‌ها کمک تسلیحاتی کرده است.

 کمک تسلیحاتی کردستان عراق به داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، اینترپرایزاندیشکده «اینترپرایز» در مطلبی به موضوع کمکهای تسلیحاتی اقلیم کردستان عراق به داعش پرداخته است.

در گزارش این اندیشکده آمریکایی آمده است: «کردستان عراق میلیون‌ها دلار لابی کرده تا خود را دموکراسی نشان داده و این تصویر را ارائه کرده که متحد ایدئولوژیکی آمریکا و متعهد به جنگ با داعش است اما واقعیت بسیار پیچیده‌تر از این است».

در مطلب این اندیشکده آمریکایی می‌خوانیم، ‌«در هفته‌های پیش از تسلط داعش بر موصل، اینطور به نظر می‌رسید که حکومت منطقه‌ای کردستان(اقلیم کردستان) مقادیری سلاح از قبیل موشکهای ضد تانک کورنت به داعش داده تا دولت مرکزی عراق را تضعیف کند».

اینترپرایز ادامه می‌دهد: «مسعود بارزانی بارها درخواست‌های اولیه ایزدی‌ها برای اعزام پیشمرگه به منظور دفاع از آنها و نیز بعدها درخواست‌های ایزدی‌ها برای دادن سلاح  را رد کرد و آنها را بی سلاح و بی دفاع رها کرد. کشتار دسته جمعی مردان و کودکان و به اسارت درآمدن زنان ایزدی نتایج مستقیم این اقدام بود».

در ادامه مطلب اندیشکده آمریکایی آمده است: «یک مقام حکومت منطقه‌ای کردستان(اقلیم کردستان عراق) به نام هیوا افندی، مدیر وزارت فناوری اطلاعات حکومت منطقه‌ای کردستان توئیت کرد "از نظر استراتژیک، نابودی داعش قبل از اینکه کار ما با شبه نظامیان حشد(الشعبی) تمام نشود، اشتباهی بزرگ است. آنها تهدید بزرگتری برای عراقی‌ها هستند"».

اینترپرایز در پایان تصریح کرد: «خوب آیا مقام حزب سیاسی بارزانی اینطور معتقد است که جنگ با شیعیان باید بر شکست داعش، ‌پیشی بگیرد؟ پاسخ دولت اوباما؟ دادن 415 میلیون دلار دیگر به کردها بوده است. برخی اوقات ریختن پول به پای مشکل، مشکل را حل نمی‌کند به ویژه وقتی که کردها به نظر برای جمع آوری کردن کمک،‌ بیش از جنگ با فساد تعهد دارند و وقتی که شکست دادن داعش، هدف ثانویه برای ایفای نقش در بازی‌های سیاسی درونی عراق باشد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.