۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 374358

هیات انتخاب بخش سینمای ایران پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز معرفی شدند.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ساعت۲۴، فرزاد توحیدی، مهرداد زاهدیان، جعفر صانعی مقدم، مهدی قربان پور، بهمن کیارستمی، وحید نصیریان و دیکرانوهی هواکمیان (به ترتیب حروف الفبا) انتخاب بیش از 800 اثر رسیده به بخش سینمای ایران جشنواره فیلم سبز را برعهده دارند.

"خشم شدید فیلیپ هوتس" به روی صحنه می‌رود

نمایش "خشم شدید فیلیپ هوتس" نوشته ماکس فریش و ترجمه خسرو پورحسینی به کارگردانی احسان پروال از بیستم اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در تماشاخانه استاد مشایخی(چهارراه ولیعصر) به روی صحنه خواهد رفت.

احسان پروال دارای مدرک کارشناسی رشته نمایش از دانشگاه سوره تهران است که پیش از این نمایش های"کلفت ها"،"خرس"،"آوازه خوان طاس" و "وحشی" را کارگردانی کرده است.وی همچنین مدرک کارگردانی و بازیگری حرفه ای را سال 82 از آموزشگاه سمندریان دریافت کرده و تجربه بازی در سریال های همچون "چهل سرباز"،ساختمان 85"،"حس سوم"،"بی صدا فریاد کن" و ... در کارنامه خود دارد.

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از: سیاوش معمارزاده، زیبا حاجیان، کیوان شکوری، حامد نیک بین، سامره رضایی، اشکان علیزاده، بهنوش ناصر پور.همچنین فرهاد تجویدی به عنوان مشاور کارگردان این گروه را همراهی می کند.

پروال در خصوص خلاصه نمایش می گوید: "دکتری به نام فیلیپ به دلایلی با همسرش به توافق رسیده است که ازهم جدا شوند ولی در لحظه آخر زنش از طلاق گرفتن منصرف شده و همین امر سبب خشم فیلیپ هوتس می‌شود.او زنش را داخل کمد انداخته و تصمیم می گیرد که تمام وسایل خانه را ازبین برده و خانه را به قصد نقطه‌ای نامعلوم ترک کند."

سایر عوامل: طراح لباس: احسان پروال، مینا استادعلیرضا/ طراح پوستر و بروشور: کمال کچوییان/ مدیر تولید: فواد خراباتی/ دستیار کارگردان و برنامه ریزی: سعید عابدی/ مدیر صحنه: بهروز حیدری،پویان پروال/ مشاور رسانه ای: آوا فیاض/ مدیر تبلیغات و روابط عمومی: گروه تماشاچی حرفه ای/ عکاس: بیتا کهنمویی

فیلم کوتاه «آغی» در جشنواره بین‌المللی فیلم «52» امریکا

فیلم کوتاه «آغی» از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه در جشنواره بین‌المللی فیلم «52» امریکا به رقابت می‌پردازد.

فیلم کوتاه «آغی» ساخته یوسف کارگر به بخش مسابقه یازدهمین دوره جشنواره فیلم «52» امریکا راه یافت و با آثاری از کشورهای مختلف به رقابت خواهد پرداخت. این جشنواره که ضلع سوم از جشنواره‌های فیلم کانکتیکات و جشنواره فیلم بتل است، با همکاری سینما بتل برگزار می‌شود و هدف آن حمایت از فیلم‌سازان جوان است.

جشنواره بین‌المللی فیلم «52»فیلم‌های داستانی و مستند، کوتاه، کمدی، دانشجویی و همچنین انیمیشن و موزیک ویدئو را به رقابت می‌گذارد و در این دوره فیلم کوتاه «آغی» به نمایندگی از ایران در بخش مسابقه حضور خواهد داشت. این جشنواره برنامه‌هایی چون کارگاه‌های آموزشی، کلاس‌های عملی، پیچینگ و ... نیز در کنار نمایش فیلم‌هابرگزار می‌کند.

یازدهمین دوره این جشنواره هفته اول ماه می برابر با 12 تا 18 اردیبهشت در شهر بتل امریکا برگزار می‌شود. «آغی» همچنین هفته گذشته در نخستین جشنواره فیلم کوتاه «عفرین» سوریه شرکت داشت.

سعید زکی زاده «سرگذشت دردناک شان پالمر» را کارگردانی می‌کند

سعید زکی زاده کارگردان جوان تئاتر از آماده سازی نمایش «سرگذشت دردناک شان پالمر» نوشته پیام طامه برای اجرا در سالن استاد انتظامی خبر داد.

این کارگردان که تا کنون دو نمایش «فاجعه» نوشته ساموئل بکت و «شب به خیر مادر» نوشته مارشا نورمن را در فرهنگسراهای ارسباران و نیاوران روی صحنه برده در سومین تجربه کارگردانی خود به سراغ متنی از پیام طامه رفته است.

زکی زاده درباره این پروژه نمایشی گفت: سرگذشت دردناک شان پالمر که قرار است به زودی آن را در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا کنیم، در ساعت‌های پایانی شب می گذرد و با ورود بدون اجازه دو کارآگاه به خانه وینسنت جفرسون آغاز می‌شود. این دو کارآگاه درباره قتل‌هایی که اتفاق افتاده شروع به تحقیق می‌کنند که ماجراهای دیدنی و جذابی را خلق می کند.

وی درباره گروه بازیگرانش گفت: ما یک گروه جوان هستیم که چند تجربه قابل قبول با هم داشته‌ایم. در این نمایش عدنان فراهانی، امیر رضا رنجبران و امین محمودی ایفای نقش می‌کنند و ژاله گشتاسبی نیز به عنوان دستیار کارگردان ، وحید رنجبر نیز به عنوان مشاور کارگردان مرا همراهی می‌کنند.

وی دیگر اعضا گروه را مرتضی روستا طراح صحنه ، ماهروخ سلیمانی فر طراح لباس ، موسیقی و طراحی افکت‌های صوتی را نریمان علی

اکبری معرفی کرده و از کورش علیزاده به عنوان طراح گریم و علی غفاری ، محسن شیخ الاسلام به عنوان طراح گرافیک این نمایش نام برد.

اعضای ستاد اجرایی جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر معرفی شدند

حسین مسافرآستانه دبیر نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر طی احکامی جداگانه اعضای ستاد اجرایی این جشنواره را منصوب کرد.

طی این احکام حسین ذوالفقاری مدیر اجرایی ستاد، رضا مردانی مدیر ستاد برگزاری شهر خرمشهر، فرهاد علوانی مدیر ستاد برگزاری شهر آبادان و روح اله زندی فرد مسئول ستاد اطلاع رسانی، اعضای ستاد اجرایی نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر را تشکیل می‌دهند.

نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر به دبیری حسین مسافرآستانه از 28 اردیبهشت تا 2 خرداد ماه در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

"بازار عاشقان" تمدید شد

اجرای نمایش "بازار عاشقان" نوشته محمد ابراهیمیان و کارگردانی هادی مرزبان، در تالار وحدت، تا پایان اردیبهشت ماه 95 تمدید شد.

اجراهای نمایش "بازار عاشقان" نوشته محمد ابراهیمیان که با کارگردانی "هادی مرزبان" از هفتم فروردین ماه 1395 در تالار وحدت روی صحنه رفته است، بدلیل استقبال تماشاگران و مخاطبان تئاتر، تمدید گردید.

بنا بر این گزارش، این نمایش که بنا بود تا نیمه اردیبهشت ماه و بعد از30 اجرا به کار خود خاتمه دهد، با نظرمساعد مسئولین و بدلیل استقبال حداکثری از این اثر نمایشی و بازخورد مطلوبی که درمیان تئاتر دوستان داشته است، تمدید اجرا گردیده و تا پایان اردیبهشت ماه 95 روی صحنه خواهد رفت.

نمایش بازار عاشقان عصر روز جمعه دهم اردیبهشت، در بیست و پنجمین اجرای خود میزبان "وزیر بهداشت و درمان دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی" ، "معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت دکتر سید محمد هادی ایازی" و هیات همراه بود.

وزیر بهداشت پس از تماشای نمایش در گفتگوی کوتاهی در رابطه با نمایش بازار عاشقان گفت: نمایش بازار عاشقان نکته‌های زیادی در خود داشت که بیگانه با باورها و اعتقادات امروز ما نیست و آموزنده بود و این اثر، برای کسی که بخواهد عمق آفرینش و درعین حال ایمان و باور را درک کند، موارد آموزنده و با ارزشی داشت.

دکتر هاشمی افزود: در کل اجرا عالی بود و آنرا پسندیدم و "تماشای بازارعاشقان را توصیه می کنم."

در نمایش بازارعاشقان بازیگرانی چون: فرهاد قائمیان، محمد حاتمی، شهرام عبدلی، با هنرمندی فرزانه کابلی و ایرج راد و با حضور، صادق توکلی، محمد اسدی، محمد علایی، بهمن روزبهانی، محمدباقر مرادی، مجید غفاری، علی عمرانی با همراهی گروه حرکت و جمعی از هنرمندان و هنرجویان تئاتر، ایفای نقش می‌نمایند.

نمایش "بازار عاشقان" از هفتم فروردین ماه 95 شروع به کار کرده و هر روز به غیر از شنبه ها راس ساعت 18 در تالار وحدت تا آخر اردیبهشت ماه میزبان هنر دوستان خواهد بود.

انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم‌سازان لبنانی حمایت می‌کند

طی دیدار فرید فرخنده کیش رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با فیلم‌سازان جوان لبنانی در حاشیه برگزاری جشنواره جهانی فجر، در خصوص حمایت انجمن از این فیلم‌سازان توافق شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در حاشیه برگزاری سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر جمعی متشکل از فیلم‌سازان لبنانی حاضر در جشنواره و دانشجویان لبنانی مقیم ایران طی جلسه با مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، در خصوص نحوه حمایت انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم‌سازان لبنانی مذاکراتی صورت پرفت.

بر اساس این مذاکرات علاوه بر ارائه خدمات آموزشی سینما به این فیلم‌سازان جوان، انجمن سینمای جوانان ایران حمایت‌های لازم در خصوص تولید آثار این فیلم‌سازان را انجام خواهد داد. نحوه ارائه این حمایت‌ها در آینده نزدیک اعلام می‌گردد.

فرید فرخنده کیش در جریان این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور مسلمان جمهوری اسلامی ایران و لبنان هدف از این حمایت‌ها را توجه ویژه به مضامین مشترک اسلامی و انقلابی عنوان کرد.

نمایش و نقد فیلم مستند- سینمایی «موج نو» در کانون فیلم سینماحقیقت

عصر فردا (یکشنبه 12 اردیبهشت 95) و در چهارمین برنامه از دوره‌ی جدید کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند- سینمایی «موج نو» به کارگردانی «احمد طالبی‌نژاد» به نمایش عمومی درآمده و نقد و بررسی خواهد شد.

در این برنامه که از ساعت 17 عصر یکشنبه (12 اردیبهشت) آغاز می‌شود، ابتدا فیلم مستند- سینمایی «موج نو» روی پرده رفته و سپس نشستی برای صحبت درباره‌ی این فیلم و بررسی موج نو در سینمای ایران، با حضور هوشنگ گلمکانی، احمد طالبی‌نژاد و ناصر صفاریان برگزار خواهد شد.

برپایه‌ی این گزارش، بررسی سیر تحولات و پیدایش موج نوی سینمای ایران از آغاز تا امروز، موضوع این مستند غیر‌متعارف است که در مدت زمان 85 دقیقه، توسط «احمد طالبی‌نژاد» نویسنده و منتقد سینمای ایران تهیه و کارگردانی شده است. این فیلم با حضور برخی از کارگردانان قدیمی و امروز سینمای ایران، از جمله داریوش مهرجویی، بهمن فرمان‌آرا، کیانوش عیاری، اصغر فرهادی، پرویز شهبازی و شهرام مکری، جلوی دوربین رفته است که می‌تواند تجربیات زیادی را به فیلمسازان جوان و علاقمندان سینما انتقال دهد.

عوامل تولید فیلم مستند- سینمایی «موج نو» عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: احمد طالبی‌نژاد، مدیر تصویربرداری: فرهاد طالبی‌نژاد، صدا: شاهین پورداداشی، تدوینگر: بابک حیدری، مدیر تولید: حنیف سروری، عکاس: محمود حسینی، دستیار اول کارگردان: ناصر طالبی‌نژاد، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (12 اردیبهشت‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.