قدس آنلاین/ محمدعلی میرزایی: باز هم ماه مبارک رمضان در راه است و مردم از هم اکنون بدنبال اطلاع از سریال‌هایی هستند که در این ماه مبارک پخش خواهند شد. یکی از این سریال‌ها که صداوسیما آن را برای این ماه آماده می‌کند، سریال «برادر» است که قبل از عید نوروز فیلمبرداری آن آغاز شده است.

در ستایش روزی حلال

در یکی از روزهای نیمه ابری اردیبهشت به یکی از لوکیشن‌های سریال رفتیم؛ جایی در مرکز شهر و در منطقه بازار تهران. گروه برای گرفتن سکانس‌هایی به حجره‌هایی در بازار رفته‌اند، جایی که به گفته مدیرتولید بخش عمده سریال در آنجا می‌گذرد. در یکی از این سکانس‌ها بازیگرانی از جمله حسن پورشیرازی در نقش حاج کاظم، پوریا پورسرخ در نقش پسر کوچک حاج کاظم، کاوه خداشناس در نقش شهاب(حسابدار حاج کاظم) مقابل دوربین رفتند. ناصر‌هادیانفر مدیرتولید سریال می‌گوید: ما روزانه تقریباً 14ساعت کار می‌کنیم و در حال حاضر 40درصد کار را انجام داده‌ایم. وی در پاسخ به این که داستان سریال درباره چیست، می‌گوید: داستان موضوع‌های مختلفی را پیگیری می‌کند؛ سلامت تغذیه یکی از این موارد است که در ماه مبارک رمضان اهمیت بسیار دارد و موضوع دیگر کسب روزی حلال است. وی ادامه می‌دهد: در حقیقت شخصیت اصلی قصه، حاج کاظم که پدر خانواده هم است، یک بازاری متدین و با ایمان است که همه کسبه او را قبول دارند، اما پسرش ناصر زیاد با رویه پدر موافق نیست و درگیر ماجرا‌هایی می‌شوند که در این میان مسعود پسر بزرگ خانواده نیز وارد ماجرا می‌شود، این کلیت قصه است که زیاد نمی‌خواهیم آن را باز کنیم تا مردم آن را ببینند.
هادیانفر درون‌مایه داستان را اجتماعی می‌داند و می‌گوید: نویسنده این سریال آرش قادری است. قصه خوبی است که حتماً مردم آن را می‌پسندند.‌
وی با ابراز رضایت از روند کار، می‌گوید: بابک رضاخانی به صورت همزمان تدوین سریال را پیگیری می‌کند و امیدواریم سر موقع کار به پخش برسد.
وی در بیان این که تاکنون در چه مکان‌هایی فیلمبرداری انجام شده است، می‌گوید: یکی از لوکیشن‌های اصلی ما بازار است، خانه حاج کاظم در شهرک چشمه، و بعد از آن لوکیشن‌های فرعی و دفتر روزنامه، زندان و بهشت زهرا(س) و خیلی از لوکیشن‌های دیگر که ان‌شاءالله اضافه خواهد شد.
  جواد افشار کارگردان سریال نیز با بیان اینکه در حال حاضر 2 ماه از فیلمبرداری با احتساب تعطیلات‌ می‌گذرد، می‌گوید: لوکیشن‌های اصلی عمدتاً فیلمبرداری شده است و از الان به بعد دچار پراکندگی و جابه‌جایی‌های زیادی می‌شویم که این جابجایی‌ها روند کار را کند خواهد کرد، ولی با همه این اوصاف امیدواریم تا ماه مبارک رمضان، 80درصد کار را تولید کنیم.
کارگردان سریال کیمیا در پاسخ به این که بعد از انجام پروژه کیمیا چطور شد سریالی بنام برادر را آغاز کرده است، می‌گوید: دو دلیل عمده داشت؛ یکی آنکه قصه‌ای که در حال حاضر کار می‌کنیم 8 سال پیش، پیش‌تولید آن را انجام داده بودیم و بخاطر فیلمنامه خوبی که داشت آن را دوباره شروع کردیم و دومین دلیل این است که بعد از چند سال پروژه سخت کیمیا می‌خواستم از محیط و سختی‌های کیمیا دورشوم.
این کارگردان در ادامه می‌گوید: قصه کاملاً حال و هوای ماه رمضانی دارد و به کسب و رزق حلال می‌پردازد و سبک زندگی اسلامی ایرانی را در نظر دارد. همچنین  به رابطه پدر و پسر و برادر با برادر توجه زیادی شده است. قصه‌های زیادی در آن رقم می‌خورد و از طرفی هم به حمایت چرخه تولید و اشاره به ورود کالاهای قاچاق بویژه واردات برنج در قصه پرداخته می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که بعد از سریال‌های متعددی که در ماه مبارک رمضان ساخته‌اید، امسال هم سریال دیگری را می‌سازید، کار کردن در ماه مبارک رمضان چه حس و حالی دارد، پاسخ می‌دهد: در این ایام مردم تمایل دارند سریال‌های نمایشی را دنبال کنند. من هم دوست دارم که مردم در سفره‌های افطار ما را دعا کنند.
در « برادری» حسین یاری، پوریا پورسرخ، لیلا اوتادی، حسن پورشیرازی، کاظم بلوچی، سهیلا رضوی، رضا توکلی، کاوه خداشناس، سوگل طهماسبی، مژگان بیات، بیوک میرزایی، سید مهرداد ضیایی، مجید واشقانی، محمدرسول صفری و... بازی می‌کنند.
این سریال به تهیه‌کنندگی نعمت چگینی، کارگردانی جواد افشار، نویسندگی آرش قادری و با  تصویربرداری افشین احمدی، برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما ساخته می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.