قدس آنلاین- یزد : رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: این پارک با توجه به پتانسیل‌های غنی استان و با تاکید دولت تدبیر و امید بر ارتقا علم و فناوری، سال گذشته تمام تلاش خود را برای تحقق توسعه فناوری و به تبع آن تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داد.

زندگی با طعم فناوری ایرانی" شعار امسال پارك علم و فناوري يزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، داریوش پورسراجیان از تعيين شعار براي پارك علم و فناوري يزد در سال جديد خبر داد و اظهار داشت : تجربه 15 ساله، عملکرد پارک یزد در سال گذشته و اهداف برنامه‌ریزی شده برای سال جديد، مسئولان پارك را برآن داشت تا امسال را با شعار "زندگی با طعم فناوری ایرانی"  آغاز کننند.

وی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های پارک‌های علم و فناوری را فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از محصولات مبتنی بر فناوری و نوآوری دانست و افزود: چنانچه پارک‌ها ارتباط موثری با جامعه داشته باشند و نیازهای واقعی مردم را درک کنند، قادر خواهند بود فناوران و نخبگان را به سمت رفع نیازهای جامعه سوق دهند و زمینه‌ساز ایجاد شرکت‌هایی در راستای رفع این نیازها باشند.

پورسراجیان از طرحی کاملاً بومی و تعاملی در پارک یزد خبر داد و گفت: براساس این طرح، دانشگاه، صنعت و جامعه با همگرایی و همدلی، شناسایی نیازها و تلاش جهت رفع آن‌ها، موجب تسریع در پیشرفت و رفاه اجتماعی خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت : به دنبال این تعامل، تولید محصولات با کیفیت، با در نظر گرفتن نیازهای واقعی جامعه انجام می‌شود که نتیجه آن بهره‌مندی مردم از محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین، فراهم آمدن موجبات رونق اقتصادی ناشی از فعالیت شرکت‌های فناور، استحکام مبانی اقتصادی به خصوص اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد همچنین با ارائه بخشی از برنامه‌های  این پارک در سال جاري، افزود: پیگیری جدی فن‌بازار منطقه‌ای، حضور فعال در عرصه بین‌الملل از طریق استقرار شرکت‌های خارجی، شرکت در رویدادهای بین‌المللی و نهایتاً ایجاد الگویی برای حضور پارک در عرصه بین‌الملل، مهم‌ترین اهدافی است که سال 95 در دستور کار این پارک قرار دارد.

وی تصریح  كرد: به نتیجه رساندن و ارائه خروجی‌های ملموس مراکز توسعه فناوری پارک و ساماندهی مراکز رشد فناوری در شهرستان‌ها و حفظ حداقل دفاتر پارک در آنها نیز مواردی است که سال جدید به طور جدی پیگیری خواهد شد.

پورسراجیان در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل‌های غنی استان و عملکرد مطلوب فعالان این حوزه با حمایت مسئولین مربوطه و هم‌افزایی بیشتر میان صنعت، دانشگاه و پارک علم و فناوری، ارائه ‌خدمات‌ و‌ محصولات ‌با ‌ارزش ‌افزوده بالا ‌و ‌توسعه اقتصاد‌ دانش ‌محور‌ سرعت بیشتری یابد و بتوانیم طیف گسترده‌تری از نوآوران، واحدهای فناور و کارآفرینان را تحت پوشش قرار دهیم.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.