قدس آنلاین: مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن از ساماندهی ۱۵۰۰ روحانی بومی منطقه برای اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارات فریدن خبر داد.

ساماندهی ۱۵۰۰ روحانی برای اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارات فریدن

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با مروری بر عملکرد این سازمان در سال گذشته اظهار کرد: ساماندهی هیئات مذهبی، بسترسازی برای ورود مردم به فعالیت های فرهنگی، تشکیل شورای عالی قرآنی از بین ادارات، نهادها و مجامع مردمی، شناسایی و ساماندهی مبلغان بومی و فعال کردن مساجد در روستاها از جمله طرح های اجرا شده در سال گذشته است.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده در چشم انداز دو ساله در بخش های تفسیر، قرائت و حفظ قرآن؛ حداقل 80 متخصص خواهیم داشت؛ افزود: سازمان تبلیغات اسلامی فریدن تاکنون 1200 نفر از مداحان منطقه را شناسایی و ساماندهی کرده است.
وی با قدردانی از تلاش های امام جمعه سابق شهرستان، در زمینه احیای حوزه های علمیه و آغاز عملیات ساخت مصلی تصریح کرد: با وجود این خدمات ارزنده متاسفانه منابع و مستقلات مالی برای هزینه های دفتر امام جمعه شهرستان و ستاد اقامه نماز وجود ندارد که امیدواریم با کمک مردم و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان این مشکلات به زودی برطرف شود.
امام جمعه شهر داران و مسئول سازمان تبلیغات اسلامی فریدن در ادامه با ابراز خرسندی از وضعیت برگزاری نماز جمعه و جماعت در شهرستان گفت:
مهم ترین مشکل ما در این زمینه کمبود روحانی و امام جماعت، برای اقامه نماز در مدارس و برخی ادارات است که امیدواریم با ساماندهی و بهره مندی از وجود 1500 روحانی بومی منطقه  این کمبود جبران شود.
وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف رجبیه در شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت گفت: در مراسم اعتکاف امسال بیش از 1300 نفر در 20 مسجدی که در سطح شهر ها و روستاهای منطقه برای این امر درنظر گرفته شده بود شرکت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.