منابع سوری از گسترش عملیات ارتش در اطراف شهر دیرالزور و تشدید حملات به مواضع و مخفیگا‌‌ه‌های تکفیری‌ها در حلب خبر دادند.

ضربات کوبنده به داعشی‌ها در شرق سوریه/انهدام سکوهای پرتاب کپسول‌های انفجاری در حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،جنگنده‌های ارتش حملات خود به مواضع گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه غربی و جنوبی حلب را تشدید کردند. مخفیگا‌ه‌های تروریست‌ها در شهرک العثمانیه که تحت سیطره جبهه النصره قرار دارد و غیرنظامیان هم از این شهرک بیرون رانده‌ شده‌‌اند، هدف حملات ارتش سوریه قرار گرفت.

جنگنده‌های ارتش همچنین تجمعات تروریست‌ها را در شهرک‌های الزربه، قبتان الجبل و عنجاره هدف قرار دادند، چندین سکوی پرتاب کپسول‌های انفجاری و خمپاره‌‌اندازهای تروریست‌های تکفیری در محله بنی‌زید حلب هم منهدم شد.

ضربات کوبنده به داعشی‌ها در شرق سوریه

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش توانستند چندین محله در امتداد خیابان البورسعید شهر دیرالزور را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند. نیروهای ارتش همچنین عملیات خود را برای تامین امنیت مناطقی که گروه‌های تروریستی به عنوان گذرگاهی برای قاچاق سلاح به داخل شهر استفاده می‌کردند، ادامه دادند.

یک منبع نظامی از ضربات کوبنده به تروریست‌های تکفیری و هلاکت ده‌ها نفر از آنها و انهدام تعداد از مقرهایشان خبر داد.

این منبع افزود پس از موفقیت نیروهای ارتش در کنترل اطراف شهر دیرالزور، کار تحکیم استحکامات ارتش برای آغاز  عملیات جدید علیه تروریست‌های تکفیری آغاز شده است.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش یک ستون از خودروهای تروریست‌های داعشی را در المریعیه در حومه شرقی دیرالزور منهدم کردند که شماری از تروریست‌ها از جمله انتحاری‌های غیر سوری به هلاکت رسیدند.

کمک‌رسانی هوایی به مردم دیرالزور

خبر دیگر این‌که یک فروند هواپیمای ترابری، 26 محموله مواد غذایی را از طریق چتر در محله‌های محاصره شده شهر دیرالزور پرتاب کرد، تروریست‌های تکفیری داعشی، همچنان دیرالزور را در محاصره خود قرار داده‌اند.

مناطق محلی هم به خبرنگار تسنیم گفتند هفت دستگاه کامیون هلال احمر سوریه حامل کمک‌های بشردوستانه وارد شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب شدند،‌همزمان چند محموله کمک‌های بشردوستانه وارد شهر  الزبدانی و شهرک مضایا در حومه دمشق شد.

ادامه حملات تروریست‌ها به کفریا و الفوعه

تروریست‌های تکفیری همچنان شهرک‌های کفریا و الفوعه را هدف حملات خود قرار می‌دهند. منابع محلی در کفریا گفتند هنگام حضور نیروهای کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه در شهرک محاصره شده، گروه‌های تکفیری هشت خمپاره به منازل مردم شلیک کردند.

زید بن رعد الحسین کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر درباره وخامت اوضاع انسانی الفوعه و کفریا هشدار داده است، گروه‌های تروریستی با نقض مکرر آتش بس این دو شهرک را هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی خود قرار می‌‌دهند.

این در حالی است که مرکز آشتی حمیمم در حومه لاذقیه اعلام کرد تروریست‌های جبهه النصره برای شکست روند آشتی در سوریه تلاش می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.