در دیدار امروز رئیس سازمان حج و زیارت و رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بر موضوع توسعه بستری برای بهره‌مندی بیشتر دانشجویان کشور از فضای معنوی زیارت و تسهیل سفرهای زیارت عتبات دانشجویی تأکید شد.

تسهیل سفرهای دانشجویی عتبات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دیدار سعید اوحدی ئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام و المسلمین محمد فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان امروز انجام شد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فقیهی گزارشی از این دوره سفرهای عتبات دانشجویی ارائه داد و ضمن تقدیر از تلاش‌ها و همراهی سازمان حج و زیارت در زمینه اعزام دانشجویان به عتبات گفت: در این دوره از اعزام‌ها 20 هزار دانشجو به سفر زیارتی عتبات اعزام می‌شود و زمینه زیارت برای آنان تسهیل شده و همچنین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خوبی برای آنان برگزار شده است.

وی در این دیدار بر موضوع زمینه سازی برای افزایش میزان اعزام‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای افزایش کیفی سفر و امکانات رفاهی تأکید کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این دیدار زمینه سازی برای فراهم آوردن بستری برای ایجاد سفرهای ارزان قیمت عتبات برای دانشجویان را خواستار شد.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار به ظرفیت عظیم بحث زیارت که می تواند نیازهای فطری دانشجویان و جوانان کشور را پاسخگو باشد اشاره کرد و گفت: دانشجویان فرزندان ملت و آینده سازان کشور هستند و وظیفه ملی و دینی ماست تا زمینه سفر زیارتی را برای آنان فراهم و تسهیل نماییم تا شاهد تحولات و آثار آن در جامعه و کشور باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب که دانشجویان کشور دارای بلوغ فرهنگی، اجتماعی و فکری و دارای ذهنی فعال، تحلیل‎گر و پرسشگر هستند، تأکید کرد: تلاش خود را به‌کار می‌بندیم تا بهترین‌ها در زمینه امکانات و خدمات برای آنها فراهم آوریم.

وی از زحمات و تلاش‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در برنامه‌ریزی سفرهای زیارتی عتبات دانشجویی تقدیر کرد و خاطر نشان کرد: امروز قشر دانشجوی ما با خطر و تهدید هجمه‌های دشمن در فضای مجازی مواجه است که می‌خواهد فضای سکولار را در محیط‌های علمی و دانشگاهی کشور حاکم نماید از این رو فراهم آوردن بستری برای زیارت اهل بیت(ع) برای قشر دانشجوی کشور می‌تواند آنان را در مقابل این هجمه‌ها مقاوم سازد.

اوحدی در این دیدار به موضوع ارائه تسهیلات و برنامه ریزی برای بسته‌های سفر ارزان قیمت عتبات دانشجویی اشاره کرد و راهکارهایی را برای کاهش هزینه این سفر ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی نیز در این دیدار ضمن اشاره به برگزاری همایش‌های پیش از سفر عتبات برای دانشجویان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می‌شود ارتباط ما با دانشجویان اعزام شده به عمره و عتبات قطع نشود تا ظرفیت‌های معنوی ایجاد شده حفظ شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.