دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالیت مستشاری نیروی‌های ایرانی در سوریه و عراق به منظور مقابله با داعش نمونه جهاد فی سبیل الله است.

فعالیت مستشاری ایران در سوریه موجب تقویت جبهه مقاومت شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدارهای جداگانه با آیات و علمای اعلام، حضرات زنجانی، مرتضوی، رضازاده، مروارید، سیدان و معصومی، با تشریح اوضاع خاص جهان اسلام و وضعیت جبهه مقاومت در سوریه، یمن، بحرین و تحولات اخیر عراق، به نفوذ جریان وهابیت و تکفیری اشاره کرد و با برشمردن نمونه‌هایی از خشونت داعش، این رفتارهای غیر انسانی را که به نام اسلام صورت می‌گیرد، توطئه‌ای از جانب سردمداران صهیونیسم جهانی و رژیم عربستان خواند.

وی با تجلیل از ایستادگی و ایثار پاسداران و مدافعان حرم آل الله، آنان را حافظ امنیت منطقه خواند و فعالیت مستشاری نیروی‌های ایرانی در سوریه و عراق را به منظور مقابله با داعش، نمونه جهاد فی سبیل دانست که به تقویت جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام منجر می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تشریح نقش روشنگری علما و روحانیون در تبیین خطرات جریان تکفیری و داعش گفت: اما موضوع مهمتری که در این میان مطرح است، به نقش تاریخی روحانیت باز می‌گردد که  علما و مراجع می‌توانند در بخش آگاهی بخشی برای مردم و جوانان جهان اسلام روشنگری کنند و منابع نادرست عقیدتی جریانات تروریست تکفیری بر ملا شود.

رضایی با اشاره به اینکه، حوزه‌ها کار بزرگی را بر عهده دارند، یادآور شد: برخی مراجع عظام تقلید قم با درک حساسیت‌های موجود، روشنگری‌های خود را  شروع کردند تا ذهن مسلمانان منطقه را به این خطر که به آبرو و حیات اسلام آسیب می‌زند، متوجه شود. مراجع و علمای ساکن در جوار مرقد منور امام رضا(ع) در مشهد نیز به واسطه اهمیت و جایگاه حوزه علمیه مشهد و انبوه زائران حرم ثامن الائمه نقش ویژه ای در این روشنگری‌ها ایفا خواهند کرد.

علمای حوزه علمیه مشهد نیز ضمن آمادگی برای مقابله با جریان تکفیری و وحدت با علمای جهان اسلام بر خطر تکفیری‌ها تأکید کردند و آن را یک فتنه علیه جهان اسلام محسوب کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.