۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 37510

بازیکنان تیم ملی ازبکستان قصد داشتند با دریافت عمدی کارت زرد و محرومیت در بازی نه چندان حساس مقابل ژاپن، با خیال راحت در دور نهایی بازی های انتخابی جام جهانی بازی کنند؛ غافل از اینکه فیفا با پی بردن به این مسئله پنج بازیکن اصلی این تیم را نقره داغ کرد.

ضد حال به ازبک ها قبل از دیدار با ایران

به گزارش قدس آنلاین، کمیته انضباطی فیفا تحت ریاست "مارسل ماتیه" از سوئیس پنج بازیکن تیم ملی ازبکستان را به همراه اتحادیه فوتبال این کشور به خاطر آنچه که دریافت تعمدی کارت زرد اعلام شده است، محروم کرد. این بازیکنان اصلی نمی توانند ازبکستان را در بازی مقابل ایران همراهی کنند.

بعد از بازی ازبکستان و تاجیکستان بود که فیفا به کارت های زیاد بازیکنان ازبک شک کرد و کمیته انضباطی را مامور بررسی این کارت ها و احتمال تعمدی بودن آن کرد. تیم ازبکستان از دقیقه 70 تا انتهای بازی در حالی که 2 بر صفر از حریفش پیش بود و صعودش به دور بعد را قبل از بازی با ژاپن قطعی کرده بود، پنج کارت زرد دریافت کرد.

بررسی های کمیته انضباطی فیفا نشان داد که این بازیکنان یک کارته قصد داشتند با دریافت کارت زرد دوم خود در بازی مقابل تاجیکستان، خود را از بازی غیر حساس با ژاپن محروم کنند تا در دور نهایی مشکلی برای بازی کردن نداشته باشند.

کمیته انضباطی فیفا هم با استناد به ماده 57 این کمیته، بازیکنان خاطی ازبکستان را از دو بازی ( ژاپن و مسابقه اول دور نهایی) محروم کرد تا به این ترتیب ازبک ها بدون تورسنوف، جباروف، گالیولین، توهتاجوف، گیم ریخ برابر ایران بازی کنند. علاوه بر این اتحادیه فوتبال ازبکستان هم محروم شد. ضمن اینکه هر یک از این بازیکنان به مبلغ 3 هزار فرانک سوئیس جریمه شدند.

نکته جالب اینکه کی روش هم از این مسئله اطلاعی نداشت و پس از مراسم قرعه کشی بود که ایرانی های حاضر در سالن این موضوع را به گوش سرمربی تیم ملی رساندند، مسئله ای که باعث شد لبخند خوشحالی بر لبان کی روش بنشیند و ناراحتی اش از همگروهی با کره جنوبی را تا اندازه ای برطرف کند!

دیدار تیم های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در مرحله چهارم مقدماتی جام جهانی روز 14 خردادماه سال 91 در تاشکند برگزار خواهد شد. کره جنوبی، لبنان و قطر دیگر تیم های حاضر در گروه اول این مرحله هستند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.