۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 375100

تعداد یکهزار نظامی آمریکایی ماه آینده به مناطق شرقی افغانستان اعزام خواهند شد این در حالی است که گروه طالبان افغانستان حملات خود را افزایش داده است.

دخالت نظامی دیگر اینبار در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، تعداد یکهزار نظامی از سومین هنگ سواره نظام مستقر در کمپ «فورت هود» آمریکا ماه آینده به مناطق شرقی افغانستان اعزام خواهند شد.

این نیروها در حال حاضر تحت آموزش هستند و ماموریت آنها 9 ماهه خواهد بود.

ژنرال «چوانسی هاج» فرمانده این نیروها گفت: این برنامه جزئی آموزش نیروهای امنیتی افغانستان است و بیشتر برای کمک به آنها همکاری می‌کنیم.

سومین هنگ سواره نظام بیش از 10 درصد از 9800 نظامی آمریکا در افغانستان را تشکیل می‌دهد که از عملیات نگهبان آزادی در این کشور را حمایت می‌کنند.

ماموریت آموزش، مشاوره‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان سال گذشته پس از توقف ماموریت نظامی ناتو آغاز شد.

«شومر» یکی از نظامیان این هنگ نیز بیان کرد: نیاز داریم تا ارتش پایدار افغانستان را بسازیم زیرا قصد آن را نداریم تا برای همیشه در این کشور بمانیم.

همچنین گارد ملی آمریکا گزارش داد که حدود 60 نظامی از 180 نظامی پنجمین گردان نظامی این کشور برای ماموریتی یک ساله در حال آموزش و مراحل آمادگی هستند.

چندی پیش نیز، دو  عضو ارتش ملی آلاسکای آمریکا اوایل ماه گذشته میلادی به عنوان رابط این کشور در حمایت از نیروهای مغول به  افغانستان اعزام شدند.

«کالین ولچ» از بخش نظارت و شناسایی و «تیموتی رینگ» از اولین گردان و پیاده‌نظام 143 هوابرد آمریکا به عنوان مشاوران تاکتیکی و رابط‌های آمریکا در حمایت از عملیات «نگهبان آزادی» به افغانستان اعزام شدند.

این دو مقام ارتش آمریکا به عنوان رابط مستقیم نیروهای مغولی با نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان و گروه حمایت پایه در تشکیلات جدید کابل و دیگر مکان‌های این کشور هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.