۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: 375125

یک معلم با ۳۰ سال سابقه تدریس با بیان اینکه در گذشته رابطه بین معلم و دانش‌آموز بسیار صمیمی و در حکم پدر و پسری بود، گفت: مانع اساسی در رسیدن به اهداف اصلی در آموزش و پرورش ما، کمبود نیروی انسانی متعهد است.

مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،مهدی اشکبار با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر دانش‌آموزان ما معلمانی را الگو خود قرار می دهند که برخی از این معلمان متعهد نیستند، اظهار داشت: برخی از معلمان سیستم نظام آموزش کشور، اکثرمسائل را به مشکلات معشیتی مرتبط می‌دانند و با حاکمیت چنین نگاهی، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی افزود: در حال حاضر برخی از مدارس به سمت مادی شدن پیش می‌روند و غلبه نگاه مصرفی به دانش‌آموز از بار علمی آموزش کم می‌کند؛ باید مدارس نگاه تولیدی داشته باشند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

اشکبار تاکید کرد: در گذشته معلمان نسبت به آموزش، نگاه مادی کم‌تری داشتند در صورتیکه در حال حاضر بعضی از معلمان می‌گویند چون حقوق دریافتی ما کم است پس باید در کلاس توان کم‌تری بگذاریم؛ این تفکر بسیار اشتباه است و آسیب‌های چنین نگاهی به خود جامعه و نظام آموزشی بر می‌گردد؛ ما باید اعتراض خود را از لحاظ قانونی در جای دیگر اعلام و پیگیری کنیم نه اینکه در کلاس با غرض‌ورزی با دانش‌آموز و آموزش برخورد کنیم.

این معلم با 30 سال سابقه تدریس گفت: در گذشته رابطه بین معلم و دانش‌آموز بسیار صمیمی و در حکم پدر و پسری بود در حالیکه در حال حاضر محبت معلم نسبت به دانش‌آموز بسیار کم شده است؛ اگر این رابطه شکل بگیرد بسیار تاثیر مثبتی ایجاد می‌کند به طور مثال حتی دانش‌آموزی که در منزل، والدین او مقید به انجام واجبات نیستند با محبت ایجاد شده بین معلم و شاگرد به سمت نماز روی می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر معلم به کار خود علاقه داشته باشد و دانش‌آموز را از ته دل دوست داشته باشد، شاگرد به فکر و علم معلم احترام می‌گذارد؛ بعضی از معلمان ما به سمتی رفته‌اند که با نگاه انتقادی خود نسبت به مسائل جامعه سعی در جذب دانش‌آموز به خود دارند و شخصیت دانش‌آموز هم به گونه‌ای است که این صحبت ها را می پذیرد.

اشکبار در خاتمه با اشاره به اینکه خلاقیت در بحث آموزش تاثیر زیادی دارد، تصریح کرد: با خلاقیت در نحوه تدریس، دامنه فکری دانش‌آموز باز می‌شود و می‌تواند درس را بهتر یاد بگیرد؛ ما باید اجازه بدهیم که دانش‌آموز فکر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.