استاد اقتصاد از مسئولان اقتصادی دولت یازدهم خواست به جای فرافکنی پاسخگوی عملکرد خود باشند.

 آقای روحانی اگر منظورتان از ۱۰۰ روز ۱۰۰۰ روز بود، عملکرد اقتصادی دولت‌ را شرح دهید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزای تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی استاد و نظریه‌پرداز اقتصادی با بیان اینکه بیش از 1000 روز از آغاز ریاست‌جمهوری آقای دکتر روحانی می‌گذرد اما خبری از تاثیرات اقتصادی دولت یازدهم نیست، تاکید کرد: حتی اگر منظور آقای رئیس‌جمهور در ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از 100 روز 1000 روز بوده باشد، بازهم این سؤال جدی مطرح است که چرا هیچ‌کدام از وعده‌های اقتصادی دولت ایشان محقق نشده است.

وی با بیان اینکه "ما بر اساس موازین حاکم بر علم اقتصاد سخن می‌گویم و به هیچ عنوان بحث‌مان سیاسی یا جناجی نیست"، تاکید کرد: هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در دولت یازدهم باز نشده است چرا که دولت محترم، برنامه‌ مدون و کاربردی در حوزه اقتصاد نداشته است؛ تنها برنامه‌ای که دولت در دستور کار داشت بحث سیاست خارجی بود که سرانجام آن نیز برجام شد.

عبدالملکی گفت: آقایان می‌گویند، فعالیت‌شان در سیاست خارجی برای بهبود وضعیت اقتصادی است خب سؤال ما این است که دستاوردهای اقتصادی برجام کجاست و چه زمانی محسوس خواهد شد؟ آنچه از برجام و توافق با غرب برای ما حاصل شده، روشن است وقتی "یورواستات" به عنوان مرکز آمار اتحادیه اروپا بعد از توافق ژنو از افزایش 48 درصدی صادرات اروپا به ایران خبر می‌دهد و هنگامی که آمارهای رسمی از کاهش 16 درصدی صادرات غیرنفتی کشور در سال 94 خبر می‌دهد، چگونه می‌توان صدمات اقتصادی توافق هسته‌ای را نادیده گرفت.

این استاد دانشگاه گفت: تا زمانی که دولت، اقتصاد کشور را محور و اولویت خود قرار ندهند و تا زمانی که از طریق سیاست‌خارجی نادرست به فکر رفع مشکلات اقتصادی باشند، تردیدی نیست که وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بهبود نخواهد یافت؛ دولت یازدهم در حال پایان یافتن است اما بیکاری جوانان همچنان پابرجاست، کشور در رکورد است و هیچ خبری هم از توقف تورم نیست.

این اقتصاددان با اعلام آمادگی برای مناظره با مسئولان دولت، از مسئولان اقتصادی دولت یازدهم خواست به جای فرافکنی پاسخگوی عملکرد خود باشند و در صورتی که مدعی تاثیر مثبت برجام بر اقتصاد هستند، ادعای خود را با حضور در پای میز مناظره اثبات کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.