۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 375365

قدس آنلاین: اگر بخواهیم از المان‌های هنری و یا سایر عناصر در این مسیرها استفاده کنیم، قطعا روی این موضوع مطالعه فرهنگی انجام می‌دهیم و بعد، بر اساس طرح‌هایی که انتخاب می‌شود، کار خواهیم کرد. در این حوزه یکی از مواردی مورد تاکید ما موارد دینی و قرآنی است.

وعده قرآنی سازمان زیباسازی شهرداری

سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به زیباسازی، بازپیرایی و ساماندهی چهارراه ولیعصر(عج) تا میدان فردوسی و مسیر این میدان تا دروازه دولت گفت: ‌سازمان در این مرحله بحث پیرایش و حذف زوائد و آلودگی‌های بصری و مواردی که باعث مخدوش شدن نما‌های ساختمان و منظر شهری شده‌اند در دستور کار خود قرار داده‌ است.


وی افزود: در مرحله بعد، با توجه به عناصری که بتوانند به زیبایی محیط کمک کند و فضا را سامان دهند اعم از کف خیابان، دیورا‌ها، جداره‌ها و نما‌های ساختمان‌ اقداماتی را انجام خواهیم داد؛ لذا در این مرحله اگر قرار باشد نصب المان هنری و یا استفاده از عناصر بصری، کارهای گرافیکی و یا نقاشی داشته باشیم، از نظر مضامین از موضوعات دینی و قرآنی متنوع استفاده خواهیم کرد.


موسوی ادامه داد: اگر بخواهیم از المان‌های هنری و یا سایر عناصر در این مسیرها استفاده کنیم، قطعا روی این موضوع مطالعه فرهنگی انجام می‌دهیم و بعد، بر اساس طرح‌هایی که انتخاب می‌شود، کار خواهیم کرد. در این حوزه یکی از مواردی مورد تاکید ما موارد دینی و قرآنی است. اما در حال حاضر اولویت کاری که در این مسیر انجام می‌شود، پیرایش است.


وی در ادامه از کمپین «شهروند کوشا» که به‌مناسبت هفته کارگر برگزار شد، سخن گفت و افزود: این طرح در ادامه فعالیت‌های سازمان زیباسازی در حوزه تبلیغات فرهنگی انجام شده است. سازمان زیباسازی در طول سال به موضوعات مختلفی که دارای اولویت هستند به صورت گسترده و ویژه ‌می‌پردازد و به شکل کمپین در می‌آورد.


موسوی بیان کرد: طرح شهروند سالم و متعاقب آن بحث نوروز و طرح استقبال از بهار از جمله مواردی هستند که در سطح شهر منتشر شدند و بعد از آن فعالیت گسترده‌ ما در سال جدید در زمینه شهروند کوشا‌ و پرداختن به بحث کار و تلاش و موفقیت در کار بود.


معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: این طرح با شعار سال هماهنگی و هم‌خوانی دارد و در اولویت کارهایمان آن را قرار داده و اجرا کردیم. محتوای این کار توسط تیم‌های پژوهشی انتخاب و بعد از آن توسط هنرمندان گرافیک و ایده‌پرداز‌‌ طراحی شد.


وی ادامه داد: در این کار بیش از ۱۱۰ هنرمند گرافیک در کارگاه طراحی حضور داشتند و ایده‌پردازی کردند. بعد از تحویل آثار که بیش از ۵۰۰ طرح بود، ۷۰ اثر برای اکران شهری انتخاب شد و در سطح شهر به نمایش گذاشته شد.


موسوی با بیان اینکه اجرای این طرح در تمامی مناطق شهر تهران و سازه‌های اختصاصی فرهنگی پوشش داده شد، گفت: برخی از تابلو‌های تبلیغاتی هم در این طرح مشارکت داشتند و برخی از طرح‌ها بر روی سازه‌های آنها نصب شد.


وی در خصوص مضامین انتخاب شده در این طرح‌ها هم گفت: موضوع اصلی ما توسط تیم‌های پژوهشی و افرادی که در این حوزه فعال هستند و همچنین از منابع مختلف ازجمله، قرآن، روایات و احادیث استفاده و استخراج شد. سعی کردیم جملات و محتواهایی که در این طرح‌ها استفاده می‌شود کوتاه، اثرگذار، و با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما همخوان باشد.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.