قدس آنلاین - لرستان: پروژه پتروشیمی لرستان یک طرح اساسی و مهم برای اشتغالزایی و صنعتی شدن لرستان است.

رویکرد دولت حمایت از بخش خصوصی توانمند است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، معاون اول رئیس‌جمهور در این آیین  افتتاح پروژه پتروشیمی لرستان گفت: برنامه‌ریزی این است که 1700 کیلومتر خط پلی اتیلن در کشور به بهره‌برداری برسد .

جهانگیری اظهار داشت: پتروشیمی گاز نیز مبتنی بر متانول است که باید تقویت و توسعه یابد و این هم از دستاوردهای کاری وزیر نفت خواهد بود.

وی افزود: واحد‌های بزرگ صنعتی باید در لرستان مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی ایجاد شود و البته اولویت دولت تقویت واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در استان لرستان است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر واحدهای بزرگ صنعتی در کشور تقویت شوند خود به خود واحد‌های کوچک صنعتی نیز تقویت می‌شوند و مثلاً در استان اصفهان شاهد هستیم کارخانه ذوب آهن اصفهان چقدر صنایع کوچک و وابسته به خود را رشد داده است.

اسحاق جهانگیری بیان داشت: لرستان می‌تواند با اتکا به جوانانش صنعتی شود به شرط اینکه ما هم این چنین صنایع بزرگی را تقویت کنیم تا کارآفرین تریبت شود و باید بخش خصوصی را در استان لرستان تقویت کرد تا صنعتی شود.

جهانگیری اظهار داشت: استاندار لرستان و مدیران استان این را دستور کار خویش قرار دهند که چنین واحد‌های صنعتی را گسترش بدهند و از بخش خصوصی واقعی حمایت کنند که البته حساب آنکه سواستفاده می‌کند و بخش خصوصی واقعی نیست از حساب بخش خصوصی واقعی جداست».

وی در ادامه افزود: استان لرستان از هر نظر استعداد دارد؛ خاک دارد؛ آب دارد و از مهم‌تر جوانان زحمت‌کش و باسوادی هم دارد پس باید به این استان توجه ویژه‌ای کرد که این توجه رویکردش تقویت بخش خصوصی واقعی و توانمند است».

جهانگیری تصریح کرد:از مهم‌ترین چالشهای ما بیکاری است و بیکاری رفع نمی‌شود مگر با حمایت از صنعتی شدن استان و این هم شدنی نیست مگر اینکه از بخش خصوصی واقعی حمایت کنیم».

وی خاطر نشان کرد: رویکرد دولت این است که فضایی ایجاد شود که بخش خصوصی تضعیف نشود و البته ما با رانت‌خواری و سواستفاده‌کردن از بخش خصوصی مخالفیم و آنرا برنمی‌تابیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات اخیر گفت:«مردم ما هم در هفتم اسفندماه و هم در دهم اردیبهشت‌ماه کارستان کردند و یک کار بزرگ انجام دادند و ما باید از این مردم تشکر کنیم و قدردانشان باشیم».

گفتنی است پتروشیمی استان لرستان که یک سال است به صورت آِزمایشی کار می‌کند رسماً توسط معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.

کار احداث این پتروشیمی اواخر سال 86 شروع شد و به صورت جدی از سال 88 وارد بحث عمیلیاتی شد و برای ساخت این مجموعه 258 میلیون یورو و 233 میلیارد تومان هزینه شده است.

این طرح به صورت مستقیم برای 630 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.