براساس دو مورد شکایت در کالیفرنیا که به تازگی ثبت شده است، زنان مسلمان در این ایالت به علت داشتن حجاب در دو حادثه جداگانه با اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مذهب‌شان مواجه شده‌اند.

شکایت دو زن محجبه آمریکایی از اقدام تبعیض‌آمیز پلیس

براساس دو مورد شکایت در کالیفرنیا که به تازگی ثبت شده است، زنان مسلمان در این ایالت به علت داشتن حجاب در دو حادثه جداگانه با اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مذهب‌شان مواجه شده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در یکی از شکواییه‌های ثبت شده پلیس در شهر «لانگ بیچ» به زور پوشش سر شاکی را از سرش باز کرده است. همچنین در شکواییه‌ دوم گروهی از زنان از کافه‌ای به دلیل اینکه مسلمان بودند، بیرون انداخته شدند.

براساس شکایت ثبت شده در شهر لانگ بیچ در کالیفرنیا، کرستی پاول و همسرش مه سال گذشته به هنگام رانندگی توسط دو پلیس نگه داشته شدند. پاول که یک تبعه آفریقایی - آمریکایی است گفت، در ایستگاه پلیس یکی از نیروهای پلیس در برابر مرادن دیگر به زور حجاب از سرش برداشته‌ و با تحقیر گفته است که وی اجازه ندارد حجاب داشته باشد.

یلدا ساتار، وکیل بخش لس آنجلس شورای روابط اسلامی آمریکا در این باره گفت: این رفتار مثال دیگری از تبعیض‌هایی است که زنان محجبه با آن مواجه هستند.

همچنین در شکواییه دیگری که در روز شنبه ثبت شده است یک گروه هفت نفره از زنان گفتند که ماه گذشته از کافه‌ای در «لاگونا بیچ» از شهرهای کالیفرنیا به دلیل اینکه مسلمان بودند بیرون انداخته شدند. شش تن از این زنان که محجبه بودند، اعلام کردند که مدیریت کافه از آنها خواست که میزشان را ترک کنند؛ به این دلیل که رستوران شلوغ است و براساس قوانین موجود در رستوران، در صورت شلوغی تنها 45 دقیقه هر میز باید اشغال شود. زمانی که این زنان از تحویل میز خودداری کردند، مسئول کافه به پلیس زنگ زده است.

نماینده این زنان اعلام کرد: در زمان وقوع این حادثه چندین میز خالی بود و افرادی بودند که زمان بیشتری در این رستوران نشسته بودند و تنها از آنها خواسته شده میزشان را ترک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.