۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 375713

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان، گفت: همه مردم باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت داشته و خود را از این امر جدا نکنند.

همه مردم در قبال امر به معروف مسئولند
مدیر حوزه علمیه استان همدان که در مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) که در مسجد مدرسه آخوند برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به خدامحوری اظهار داشت: مطالعه عمیق و دقیق درباره ائمه اطهار(ع) برای طلاب امری ضروری است.
وی افزود: نخستین مسأله که باید به آن توجه داشت خدامحوری انبیا و ائمه(ع) است و وقتی به آنها نگاه می کنیم می بینیم که زندگی آنها سراسر مصداق خدامحوری است.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: عبادت در زندگی ائمه معصومین(ع) موج می زند به گونه ای که تبلیغ، حکومت، جهاد و تدریس آنها بر مبنای خدامحوری است و دائما این مسأله را متذکر می شوند که از خدا محوری فاصله نگیرند.
وی در ادامه یادآور شد: همه باید مراقب خدامحوری باشند، در روایتی آمده است که هرکس برای خدا بیاموزد و برای خدا عمل کند و برای خدا بیاموزاند در نزد خداوند متعال جایگاهی والا دارد.
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: همه باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند و نباید خود را به دلایل جزیی از این مسأله جدا بدانند.
وی افزود: خدا محوری متوقف بر ریاست و تریبون و قدرت نیست و انسان باید در هر مقامی که باشد خدامحوری را سرلوحه کارهای خود قرار دهد  تا بتواند مسیر رستگاری را هموار سازد.
آیت الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: وظیفه شیعه آن است که همان طور که امام موسی کاظم(ع) در مدت 30 سال امامت خود و 14 سال زندانی بودن در راه خدامحوری استقامت کرد؛ دست از خدا محوری برندارد.
وی در پایان تصریح کرد: کسی که خدا محور شد زیر بار هیچ قدرتی نمی رود مانند امام خمینی(ره) که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و این صحبت ایشان بر مبنای خدامحوری ایشان بود.
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.