قدس آنلاین/ سینا حسینی: داستان خسته کننده مالکیت باشگاه پیام وحــــدت در سـال گذشته به سوژه ای تکراری برای رسانه‌های گروهی تبدیل شده است. با وجود پیگیری‌های فراوان مسؤولان، هیچ یک از طرفین درگیر در این پرونده حاضر به عقب نشینی از مواضع سرسختانه خود نشدند تا اینکه این تیم به علت مشکلات مدیریتی فراوان از گردونه رقابت‌های لیگ دو خارج شد.

 امتیاز باشگاه « پیام وحدت» متعلق به کیست؟

 با سقوط پیام وحدت و از دست رفتن امتیاز فوتبال خراسان در لیگ دو کشور، بسیاری تصور می‌کردند موضوع تمام شده و دیگر جدال بر سر مالکیت این باشگاه وجود نخواهد داشت، اما از شواهد و قراین پیداست این داستان ادامه دارد و قرار است در سال جدید هم پرونده پر حرف و حدیث باشگاه بحران زده پیام وحدت کاشمر همچنان در بین سوژه‌های خبرساز فوتبال خراسان قرار گیرد.
در شرایطی که مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پیش شرط ادامه فعالیت این باشگاه را تعیین تکلیف مدیریت این مجموعه عنوان کرده است، روز دوشنبه دبیر هیأت فوتبال خراسان رضوی از واگذاری بخشی از امتیاز این تیم به هیأت فوتبال کاشمر خبر داد تا بار دیگر جنجال بر سر مالکیت این باشگاه بالا بگیرد. دبیر هیأت فوتبال خراسان رضوی گفت: 40 درصد از امتیاز باشگاه پیام وحدت باید به کاشمر واگذار شود.
حسن نوری درخصوص آخرین وضعیت دو تیم نسل ابومسلم و پیام وحدت و سقوط به لیگ دسته سوم اظهار کرد: اطلاعی از وضعیت تیم‌های نسل ابومسلم و پیام وحدت کاشمر پس از پایان رقابت‌های دسته دو ندارم.
وی ادامه داد: مسؤولان طلوع نسل ابومسلم را بعد از پایان فصل تا به اکنون ندیده‌ایم، اما صحبت‌هایی شنیده شده است که می‌خواهند امتیاز لیگ یکی خریداری کنند که در گذشته نیز این ادعا وجود داشته است. از طرف دیگر، براساس مدارکی که هیأت کاشمر درباره هزینه‌های انجام شده ارایه داده است، باید 40 درصد از امتیاز تیم پیام وحدت به کاشمر واگذار شود و پیگیر این موضوع از طریق هیأت خراسان رضوی هستیم.
دبیر هیأت فوتبال خراسان رضوی در خصوص مسؤولان باشگاه نسل ابومسلم اظهار کرد: حضور افرادی که با هدف سیاسی و منافع دیگر وارد عرصه فوتبال می‌شوند، به هیچ وجه جالب نیست و نبودن این افراد برای ورزش استان بهتر است.
نوری درباره پیام وحدت کاشمر افزود: مسؤولان پیام وحدت به دنبال مکاتبه با سازمان لیگ مبنی بر ماندگار شدن در لیگ دسته دو هستند که امیدواریم سازمان لیگ با این درخواست موافقت کنند، ولی تا این لحظه هیچ خبری اعلام نشده است.
اما علی شیخ الاسلامی به اظهارات حسن نوری واکنش نشان داد تا دوباره تنش‌های مدیریتی در خصوص مالکیت این باشگاه فوتبال افزایش یابد.
مدیرعامل تیم فوتبال پیام وحدت گفت: کاشمری‌ها تا این لحظه هیچ مدرک و سندی درباره تسویه و پرداخت هزینه‌ها ارایه نکرده‌اند.
علی شیخ الاسلامی در خصوص آخرین وضعیت پیام وحدت عنوان کرد: با توجه به شرایط تیم، مکاتبه‌ای با فدراسیون فوتبال مبنی بر حضور تیم پیام وحدت در رقابت‌های لیگ دسته دو داشته‌ایم تا بتوانند در رقابت‌های لیگ دسته دو باقی بمانند و به لیگ دسته سه سقوط نکنند، در حال حاضر منتظر پاسخ فدراسیون هستیم که اگر موافقت نکردند، تیم پیام وحدت را واگذار خواهیم کرد.
وی درخصوص واگذاری 40 درصد سهام باشگاه به هیأت فوتبال کاشمر اظهار کرد: کاشمری‌ها تاکنون هیچ سند و مدرکی به هیأت فوتبال ارایه نداده‌اند، از سوی دیگر 50 میلیون تومان بابت حق ورودی مسابقات لیگ به فدراسیون بدهکار هستند، نزدیک به 100 میلیون تومان به کادر فنی بدهکار بوده و بابت هزینه پنج مسابقه پایانی بعد از انصرافشان از حضور در رقابت‌ها، باید 35 میلیون تومان دیگر نیز پرداخت کنند و این در حالی است که 12 بازیکن نیز از کاشمری‌ها شکایت کرده‌اند. براساس قرارداد، آن‌ها موظف به پرداخت این هزینه‌ها هستند و در صورتی که تمامی این بدهی‌ها پرداخت شود 40 درصد از امتیاز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل تیم پیام وحدت گفت: اما در حال حاضر و با این شرایط به هیچ وجه 40 درصد را به کاشمری‌ها نمی‌دهیم، به دلیل اینکه هیأت فوتبال کاشمر به وعده‌هایش عمل نکرده است و اگر برگه تسویه‌ای دارند که ثابت می‌کند به وعده‌هایشان عمل کرده‌اند، نشان بدهند.
شیخ الاسلامی اضافه کرد: مالک تیم پیام من هستم و با توجه به صحبت‌هایی که با هیأت فوتبال داشته‌ایم، اگر بخواهیم در رقابت‌های لیگ حضور داشته باشیم، باید با نام دیگری غیر از پیام وارد عرصه شویم.
حالا باید دید با این وضعیت مسؤولان هیأت فوتبال کاشمر چه واکنشی به این موضوع نشان خواهند داد. به طور قطع با موضعگیری رسمی کاشمری‌ها نسبت به این مسایل، دیگر مدعیان مالکیت این باشگاه هم برای دستیابی به اهداف خود وارد گود رقابت و مبارزه خواهند شد تا بار دیگر کلاف پیچیده و سردگم مالکیت باشگاه پیام وحدت اخبار فوتبالی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.