قدس آنلاین- تبریز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آسایشگاه جذامیان باباباغی تبریز با ٢٢٥ بیمار جذامی دچار آسیب‌های فراوان شده و قسمت‌هایی از آن تخریب شده است و در اولین گام باید درباره نحوه مدیریت این آسایشگاه چاره‌ای بیندیشیم.

تخریب آسایشگاه جذامیان باباباغی تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر خود به تبریز از آسایشگاه نگهداری بیماران جذامی باباباغی بازدید کرد.

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این آسایشگاه قدیمی در ابتدا به منظور بستری شدن و انجام روند درمان بیماران جذامی، در سال‌های شیوع بیماری جذام در کشور ساخته شد ولی در حال حاضر که نوع فعال بیماری جذام در کشور وجود ندارد، از آن به عنوان آسایشگاه و سکونتگاه بیماران غیرفعال و خانواده های آنها استفاده می‌شود.

وزیر بهداشت در بازدید خود از این آسایشگاه، در جریان مشکلات و کمبودهای این آسایشگاه قرار گرفت و با بیماران بستری در آن ملاقات کرد.

آسایشگاه جذامیان بابا باغی که در چندین دهه فعالیت خود محل اسکان و مداوای بسیاری از مبتلایان به جذام بوده است، به دلیل فرسودگی در حال حاضر نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

این آسایشگاه در حومه شهر تبریز در منطقه بابا باغی واقع شده و ٢٢٥ بیمار جذامی را همراه با خانواده های آنها در خود جای داده که جمعیتی 600 نفری را تشکیل می‌دهند.

این بیماران که بیماری آنها به صورت غیرفعال است برای درمان عوارض ناشی از بیماری تحت مراقبت هستند و در صورت بروز مشکل به بیمارستان منتقل می‌شوند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اسکان این بیماران و خانواده‌های آنها دراین آسایشگاه به صورت رایگان است و هزینه اقامت و تغذیه آنها نیز از سوی دانشگاه و خیرین تامین می‌شود.

صومی گفت: این آسایشگاه در طول این سال ها دچار آسیب‌های فراوان شده و قسمت‌هایی از آن تخریب شده است و در اولین گام باید درباره نحوه مدیریت این آسایشگاه چاره‌ای بیندیشیم تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به بیماران مستقر در آن ارایه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.