۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 376129

استادیوم‌ها و مراکز برگزاری بازی‌های المپیک ریو طوری طراحی شدند که ورزشکاران در آنها احساس راحتی کنند و مشکلات مربوط به دوره‌های گذشته المپیک بر طرف شود.

۶ ویژگی‌ استادیوم‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ 
استادیوم‌های المپیک ریو 2016، 6 ویژگی‌ دارند که کارایی آنها را افزایش داده است. این ویژگی‌ها عبارتند از:
 
1. نزدیکی بسیاری از استادیوم‌ها به مرکز شهر
 
تمامی استادیوم‌ها در بازی‌های المپیک در شهریور قرار دارند. در بازی‌های المپیک پیشین بسیاری از بازی‌ها در اطراف شهر و خارج از شهر برگزار می‌شد و از این نظر بازی‌های المپیک ریو برای ورزشکاران راحت‌تر خواهد بود. 65 درصد مسابقات در کمتر از پنج کیلومتری دهکده المپیک برگزار می‌شوند. این مساله کمک زیادی به ورزشکاران می‌کند.
 
2. استفاده از خود ورزشکاران برای طراحی استادیوم‌ها
 
تعدادی از ورزشکاران برزیلی در طراحی استادیوم‌ها و بر‌نامه‌ریزی بازی‌ها نظر داده‌اند تا امکانات بهتری برای ورزشکاران در استادیوم‌ها فراهم شود. برای مثال برای بر‌نامه‌ریزی مسابقات شنا و والیبال از ورزشکاران حر‌فه‌ای برزیل کمک خواسته شد.
 
3. بررسی امکانات و آزمایش آنها بیش از مسابقات
 
تمامی امکانات و سیستم‌های بازی‌های در زمان برنامه آزمایشی، احتمال شدند. مسئولان برگزاری با فدراسیون‌های جهانی و IOC برای بر‌نامه‌ریزی‌ها مشورت کردند. کوچک‌ترین جزئیات استادیوم‌ها از جمله اتاق‌های تعویض لباس و امکانات دیگر آزمایش شدند.
 
4. فضای بازی‌ها
 
برزیلی‌ها در بر پایی جشن تخصصی دارند. مسئولان برگزار بازی‌ها اعلام کرده‌اند که مطمئن هستند بازی‌ها در ریو فضای بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد و فرهنگ و آداب و رسوم برزیلی به خوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
5. طبیعت زیبا
 
طبیعت برزیل یکی از نکات مثبت بازی‌های المپیک است. مسابقات خارج از سالن مانند دوچرخه‌سواری جاده، ماراتن، روئینگ، والیبال ساحلی و غیره در فضای بسیار زیبایی برگزار می‌شوند.
 
6. میراث المپیک
 
استادیوم های المپیک به عنوان یک میراث در شهر ریو باقی خواهد ماند. برای مثال استادیوم فیوچر به چهار مدرسه تبدیل می‌شود و مرکز تمرینی المپیک نیز محل تمرین ورزشکاران برای آمادگی المپیک خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.