سخنگوی انصارالله ضمن اشاره به نقض مکرر آتش‌بس از سوی ائتلاف عربی گفت که هیأت ریاض با بهانه‌تراشی‌های واهی حرکت در مسیر مذاکرات را کند کرده است.

انصارالله: سنگ‌اندازی با بهانه‌های واهی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، امروز (پنجشنبه) همزمان با برگزاری جلسه دیگری از مذاکرات نشست صلح یمن ، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی انصارالله از سنگ‌اندازی هیأت ریاض در مسیر مذاکرات کنونی در کویت خبر داد.

بر اساس گزارش «المنار»، عبدالسلام اعلام کرد: ائتلاف حمله‌کننده به یمن و متحدان آن مسیر مذاکرات سیاسی جاری در کویت را با موانع بسیاری روبرو کرده و بهانه‌های واهی زیادی می‌تراشد، این اقدام به موازات افزایش تنش‌های میدانی خطرناک که با افزایش حضور نظامی گسترده در «فرضه، نهم، صرواح، مارب و ذباب در تعز و شبوه» عملی شده، صورت گرفته است علاوه اینکه حملات هوایی در چند استان و نیز وارد کردن اسلحه از ورودی‌های زمینی و دریایی ادامه دارد.

وی افزود: نقض مکرر آتش‌بس نشان می‌دهد که قصد جدی برای صلح هنوز وجود ندارد و مسیر مذاکرات به سمت تثبیت توقف اقدامات نظامی که همگان اکنون با آن توافق کرده‌اند به شکل مطلوب پیش نرفته است.

جلسه امروز کویت در سطح کمیته‌هایی که دیروز سازماندهی شده بود یعنی کمیته‌های نظامی، امنیتی و کمیته‌ ویژه اسرا و بازداشت‌شدگان برگزار شد.

قرار است «اسماعیل ولدالشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل در امور یمن ساعت چهار عصر امروز کنفرانسی خبری داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.