۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 376416

از نیمه دوم فروردین شبکه سه سیما که رسما مجموعه‌های نمایشی را حذف کرده. شاید برای همیشه. حداقل فعلا که برنامه همین است حتی در ماه رمضان نیز سریالی ندارد. شبکه دو نیز به تکرار قبلی‌های دهه‌های عصر حجر ادامه می‌دهد. چقدر هم بدسلیقه‌. مگر هست مخاطبی که «سیر و سرکه» را بعد از اندی سال با آن کیفیت دوباره ببیند؟ قحطی سریال قدیمی که نیامده!

سریال بی‌ سریال!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سینماپرس، باید چندخطی درباره آنتن خالی از سریالِ شبانه تلویزیون حرف بزنم اما واقعیتش می‌ترسم! بالاخره فعلا همه دیواری کوتاه‌تر از دیوار سیما، پیدا نمی‌کنند و مدام توی سر و کله‌اش می‌زنند. فرقی هم ندارد منتقدش دولتی‌هایی باشند که پول تو جیبی رسانه ملی را نمی‌دهند یا خصوصی‌ها مثل فوتبالی‌ها که جیبشان خالی شده و آویزان دو قران دوزار پخش تلویزیونی شده‌اند. بیچاره مردمی که دلشان به همین فوتبال و سریال‌های تلویزیون خوش است. کاری ندارد این را هم ازشان بگیرید و خلاص!

بحث کوتاه ما کاری به این دعواها ندارد؛ اصلا دعوا نداریم اگر حرفی هم هست از سر دلسوزی و نقد خودمانی‌ست. حالا قضیه چیست؟ یک خط بالاتر گفتم سریال تلویزیونی! چیزی که انگاری دارد رگ و ریشه‌اش از باکس شبانه رسانه ملی می‌خشکد آنهم بدجوری.

بعد از نوروز و اتمام سریال‌های عیدانه، انگار تلویزیونی‌ها تصمیم گرفتند بیخیال سریال‌ها بشوند. شاید این «دوردست‌ها»ست که در این چند روزه جور بقیه را می‌کشد؛ مجموعه بدی نیست اتفاقا و مخاطبان خودش را دارد. ولی بقیه شبکه‌ها گویا کلهم یادشان رفته که آقاجان سریال را تعطیل کرده‌ای و خبر نداری! این یکی دیگر قابل توجیه نیست.

مردم خب دلشان به همین مجموعه‌های نمایشی خوش بود، پس چه شدند؟ رفتند احتمالا تا رمضان، تازه فقط از دو شبکه نه همه. دمتان گرم البته که با «خندوانه» و «دورهمی» و این جور برنامه‌ها کمی مخاطب را سرذوق می‌آوری اما انصافا جای سریال‌ها را نمی‌گیرند.

الان بیننده تلویزیون یا دنبال فوتبال دیدن است یا خبر و یا همین مجموعه‌ها که مثل پاشنه آشیل هستند. یادت باشد که اگر نسازی و هر چندماه یکبارش کنی، می‌روند سراغ همان جم تیوی و سریال‌های آبکی ترکی.

از نیمه دوم فروردین شبکه سه سیما که رسما مجموعه‌های نمایشی را حذف کرده. شاید برای همیشه. حداقل فعلا که برنامه همین است حتی در ماه رمضان نیز سریالی ندارد. شبکه دو نیز به تکرار قبلی‌های دهه‌های عصر حجر ادامه می‌دهد. چقدر هم بدسلیقه‌اند. مگر هست مخاطبی که «سیر و سرکه» را بعد از اندی سال با آن کیفیت دوباره ببیند؟ قحطی سریال قدیمی که نیامده! بخواهد قدیمی و تکراری ببیند می رود سراغ آی فیلم و یوسف پیامبر. 

باز هم خدا را شکر که شبکه یک، آنتنش را خالی نکرده و یک ساعتی را با بیننده خوش می‌گذراند. از دیگر شبکه‌ها نیز که نباید اصلا توقع داشت، همه شده‌اند برنامه‌های ترکیبی و آیتم‌های کوتاه نهایتا. فعلا هم شبکه نسیم است که حسابی می‌تازد البته اگر تکانکی به خندوانه بدهد و از یکنواختی درآید که چه بهتر.

حالا مثل بقیه قرار نیست توی سر تلویزیون بزنیم اما واقعا حواستان را جمع کنید؛ مگر می‌شود این بخش مجموعه های نمایشی را نادیده گرفت و صرفا دلخوش به پخش فوتبال خارجی و نود و اینها کرد که بیننده‌ات مثلا از دست نرود؟ فراموش نکنیم که عمده مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای نیز همین سریال‌هاست. آن هم از جنس بی‌کیفیتش.

وقتی خودمان متأسفانه نسازیم و پخش نکنیم دیگر نصیحت کردن بی‌معنی می‌شود که مثلا نروید و برنامه‌های خانه‌خرابکن نبینید!

به قول فلان مدیر سیما، ما الکی تیتر نمی‌زنیم و بی‌اطلاع هم از اوضاع سریال‌سازی نیستیم. می‌سازید اما نه مثل قبل ترها. بودجه هم ندارید درست اما مردم که این توجیه ها را نمی‌پذیرند. با جیب خالی هم می‌شود پز عالی داد و خلاف آب شنا کرد. چطور و چه جورش هم با خودتان است! بالاخره پست و سمت گرفته‌اید که اینها را حل کنید و آنتن را خالی از بیننده نگذارید. اگر نه که...

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.