برای پنجمین بار در سه سال اخیر، مدیریت بزرگترین هلدینگ سرمایه‌گذاری کارگران دستخوش تغییرات شد و مجتبی انصاری به جای آیت‌اللهی مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) شد.

مدیریت شستا باز هم تغییر کرد / بزرگترین شرکت سرمایه گذاری کارگران کی سامان می یابد؟
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مشرق، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) طبق آخرین برآوردها ۳۵ هزار میلیارد تومان دارایی دارد و ۱۰ درصد ارزش کل بازار بورس را در اختیار دارد.
این شرکت سهامدار ۴۰۰ شرکت زیرمجموعه خود است که از این تعداد در مدیریت ۱۵۰ شرکت به صورت مستقیم دخالت دارد و مابقی شرکت ها سهام زیر ۵۰ درصد آن متعلق به تامین اجتماعی است که در برخی شرکتها به ۵ یا ۲ درصد می رسد.
در روزهاي شروع بكار دولت، با برکناری مدیران شرکت شستا، نجات امینی به عنوان سرپرست این هلدینگ منصوب شد و تا یک ماه در این سمت مشغول به کار بود تا این که  احمد فیاض‌بخش در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ با حکم سید نقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مدیرعاملی شستا منصوب شد.
فیاض بخش سال گذشته از شستا رفت و تیرماه 94 در انتصابی عجیب و با حکم نوربخش، محمد سعیدی که سابقه عضویت در تیم مذاکره کننده هسته ای دوره لاریجانی را داشت و سابقه و تخصص زيادي در ارتباط با امور مالی و سرمایه گذاری نداشت، مدیرعاملی شستا را عهده دار شد و اما اين انتصاب، انتقاداتی را به دنبال داشت.
به دنبال این انتقادات، در اواخر مردادماه سال گذشته مسئولان تامین اجتماعی تصمیم به تغییر مجدد مدیرعامل شستا گرفتند و با کنار نهادن سعیدی، محمدرضا آیت اللهی را مدیرعامل شستا کردند.
البته مدتی بعد با انتصاب سعیدی در يك پست تخصصي به عنوان مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران، باز هم عدم سنخيت اين انتصاب با سوابق و تخصص وي همچنان باب انتقاد از انتصاب افراد غير تخصصي در مشاغل مالي و اقتصادي را باز گذاشت.  
 در تازه ترین تغییرات در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) روز چهارشنبه با تصمیم هیأت مدیره، مجتبی انصاری به جای آیت‌اللهی در سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) قرار گرفت.
مجتبی انصاری تا پیش از این رئیس هیئت مدیره شستا بود.
 
سوء مدیریت كم سابقه گریبانگیر سرمایه کارگران
نکته جالب آن که سال گذشته علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در مراسم معارفه آیت اللهی، تغییرات مکرر در مدیریت شستا در دولت گذشته را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: طي 8سال فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم به دليل مديريت ناكارآمد در سازمان تامين اجتماعي همواره كارگران به دليل به خطر افتادن منافع صندوق دچار دلشوره و نگراني بودند كه خوشبختانه طي 2سال گذشته اين دغدغه در اذهان كارگران زدوده شد.
لازم به ذکر است "شستا"به علت گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی که تمامی آن از جیب کارگران برداشته شده، همواره مورد توجه جریان های خاص در دولت ها قرار داشته است.
شستا سهامدار ده ها شرکت اقتصادی بزرگ کشور است و نقش اثرگذاری در بورس دارد.
در دولت قبل نيز جریان انحرافی نگاه وي‍ژه اي به اين شركت داشت و تغييرات زيادي در سطح مديران اين شركت در طول هشت سال فعاليت دولت نهم و دهم اتفاق افتاد، كه اميدوار بوديم در اين دولت، اين شركت عليرغم قول وزير كار دستخوش تغييرات مديريتي كمتري شود كه ظاهرا موج چرخش مسئوليت در شستا تمام نشدني بوده و خواهد بود.
موج تغییرات در شستا طی دولت یازدهم فقط به راس مدیریتی آن مربوط نیست، بلکه شرکت های پولساز این مجموعه نیز همواره از گزند تغييرات در امان نبوده اند، که از جمله اين شركت ها می توان به تغييرات مديريتي شرکت نفت پاسارگاد و ....اشاره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
    0 0
    اقای ربیعی همچی می گی که کارگران نگران پول هاشونن که انگار در این دولت نگران پولهاشون نیستن. ما همیشه نگران زندگیمونیم . یه روز نگران حقوق هستیم . یه روز نگران مالیات بر سود سپرده و یک روز نگران کاهش سود سپرده های ناچیزمون. از روزی که دولت شما امد همیشه با دل نگرانی و دلشوره شب را به صبح می رسانیم . خدایا به تو پناه می بریم از این همه استرس و عدم امید به اینده.