دفتر جریان صدر در بیانیه‌ای چگونگی برگزاری تظاهرات طرفداران صدر را اعلام کرد و از آنها خواست به ضوابط اعلام شده پایبند باشند.

توصیه‌های مهم به طرفداران صدر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دفتر جریان صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد تظاهرات امروز پس از نماز جمعه و در همان مکان برگزار خواهد شد و شعارها باید فقط در چارچوب درخواست برای اصلاح و تسریع در برگزاری نشست پارلمان و حمایت از نیروهای امنیتی باشد.

در این بیانیه که المدی منتشر کرد،آمده است تظاهرات بغداد هم پس از نماز جمعه در نزدیک دفتر جریان صدر در شهرک صدر در شرق بغداد و نه در میدان التحریر، برگزار خواهد شد.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز پنجشنبه تهدید کرد تدابیر بازدارنده علیه کسانی که به نهادهای دولتی حمله کنند و پیگرد قانونی آنها اتخاذ خواهد کرد. وی برخی را به سوء استفاده از صبر و زیرپا گذاشتن حدو مرزها متهم کرد.

خاطر نشان می‌شود هزاران نفر از طرفداران جریان صدر روز شنبه یازدهم اردیبهشت( 30 آوریل) وارد منطقه الخضراء و در ادامه وارد ساختمان پارلمان شدند، آنها این اقدام خود را اعتراض به محقق نشدن اصلاحات فراگیر اعلام کردند. برخی طرفداران صدر به محاصره کردن کارکنان پارلمان و برخی نمایندگان دست زدند، البته رسانه‌ها عراق از اقدام حمله‌کنندگان در از بین بردن وسایل و تجهیزات موجود در سالن جلسات مجلس خبر داده‌اند.

ورود طرفداران صدر به منطقه الخضراء دقایقی پس از کنفرانس مطبوعاتی مقتدی صدر در همان روز صورت گرفت که تحریم تمام سیاستمداران و عدم نشست با آنها را اعلام کرد و گفت در انتظار انتفاضه بزرگ مردمی است و این مردم هستند که سرنوشت خود را یا با باقی گذاشتن سهم‌خواهی یا سرنگونی تمام دولت مشخص خواهند کرد.

با این حال رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان و سران گروه‌های سیاسی روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت(اول می) در نشستی، حمله به منطقه الخضراء و پارلمان را محکوم کردند.

در پی این تحولات، گروه‌های سیاسی منطقه کردستان عراق تهدید به بازنگری در مشارکت خود در روند سیاسی کردند، آنها ورود طرفداران مقتدی صدر به منطقه الخضراء‌و پارلمان را ضربه دردناک به روند سیاسی خواندند.نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون هم تاکید کرد تحقق تغییر وزارتی در فضاهای تهدید و اشغال پارلمان امکان ندارد. وی خواستار بازیابی اقتدار دولت شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.