۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 376547

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که شهر آفتاب مشکلاتی زیر ساختی مانند قطعی برق و موارد دیگر ندارد.

علی جنتی:شهر آفتاب مشکل زیرساختی ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار ایلنا، علی جنتی در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تفاهم‌نامه بین وزارت ارشاد و شهرداری برای مدت واگذاری رایگان شهر آفتاب به نمایشگاه کتاب کی منعقد می‌شود و چگونه خواهد بود، گفت:  مفاد اصلی تفاهم‌نامه نهایی شده و ما مشکلی با شهرداری نداریم. درباره مساله زمان که 5 سال تا 10 نیز مطرح می‌شود به نظر ما مساله چندان جای سوال و دغدغه ندارد. مطمئن باشید در همین ایام نمایشگاه تفاهم‌نامه با شهرداری امضا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره چگونگی روند ادامه کار 7 بازیگری که ظاهرا در پارتی شبانه دستگیر شدند، گفت: من این مساله را تازه از شما می‌شنوم و حتی در شبکه‌های اجتماعی نیز خبری در این مورد نخواندم.

وی درباره میزان آمادگی شهر آفتاب برای برگزاری این دوره از نمایشگاه نیز گفت: انصافا شهرداری در طول 4 الی 5 ماه اخیر تمام تلاش خود را برای سرانجام رساندن وعده‌های که داده به کار بسته است. خوشبختانه مدیران‌شهرداری، معاونان و مسوولان عمرانی شهر آفتاب همکاری‌های لازم را برای سرانجام رساندن این پروژه بزرگ با ارشاد داشته‌اند. آنچه امروز می‌بینید نتیجه همین همکاری و همت است.

جنتی افزود: آماده‌سازی مترو، اتمام کارهای عمرانی سالن‌ها و تهیه و تدارکات سازه‌های موقت با بهترین کیفیت که بعضا از خارج نیز وارد شدند از اقدامات مهم شهرداری است، همچنین تهیه و تدارک سایر امکانات رفاهی و جانبی مثل استراحتگاه و فروشگاه اغذیه نیز بسیار مهم ارزیابی می‌شود .

وزیر ارشاد در توضیح چرایی وجود مشکلات ترافیکی که در این سه روز گریبان اتوبان خلیج‌فارس و ورودی‌های شهر آفتاب را گرفته بود، گفت: ورود به نمایشگاه این روزهای ابتدایی بسیار متراکم و بعضا با ترافیک‌سنگین همراه بود؛ دلیل این مساله هم این است که بسیاری از مراجعان نمی‌دانستند مجموعه شهر آفتاب خروجی‌های متعددی دارد و همگی تنها اصرار به استفاده از یک خروجی داشتند، البته اقدامات مورد نیاز که همکاری با ماموران انتظامی است پیگیری شده و انجام می‌شود.

جنتی درباره مشکلات زیرساختی مثل قطعی برق نیز اظهار داشت: مواردی مثل قطعی برق چندان زیاد نبود و باید قبول کرد ابتدای ورود به هر خانه جدیدی ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان اختیارات ارشاد در امور زیرساختی مثل کنترل برق در ایام نمایشگاه گفت: موارد مورد نیاز که باید در اختیار کمیته‌های مذکور باشد در اختیار ارشاد قرار دارد، البته باید توجه داشت شهر آفتاب تنها به نمایشگاه اختصاص ندارد و تمامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور از این پس در شهر آفتاب برگزار می‌شود، در واقع نمایشگاه‌هایی که اینجا برگزار می‌شود حکم میهمان دارند.

وی اضافه کرد: همان‌طور که اشاره شد ابتدای هر جابجایی نقایص فنی وجود دارد، زمانی که تصمیم به انتقال نیز گرفتیم با علم به مشکلات سال اول، مساله را ارزیابی می‌کردیم اما خوشبختانه با تلاش مسوولان ارشاد و همکاری شهرداری مشکل جدی در حوزه زیرساخت مثل برق نداشتیم.

وزیر ارشاد درباره ارزیابی میزان بازدید کنندگان نیز گفت: ما از ابتدا می‌دانستیم بازدیدکنندگان از این محل استقبال خواهند کرد، هر چند برخی ناشران نگرانی‌هایی درباره افت بازدید داشتند و به ما تذکر دادند اما ما ایمان داشتیم با برطرف‌شدن مسایل حمل‌ونقل و دسترسی میزان بازدید کنندگان کاهش پیدا نخواهد کرد. از سوی دیگر سال‌گذشته بیش از 39 درصد بازدیدکنندگان از شهرستان‌های مختلف به مصلا آمده بودند  که حالا در این محل جدید دسترسی برای آنها در تمام استان‌های غرب و شرق راحت‌تر می‌شود؛ 40 تا 61 درصد بازدید کنندگان در تهران بودند که به راحتی با مترو و سایر ابزارهای ایاب و ذهاب خود را به شهر آفتاب می‌رسانند. در نظر گرفتن 12 هزار پارکینگ برای ماشین‌های شخصی نیز از دیگر امکانات مهمی است که جزو مزیت‌های شهر آفتاب نسبت به مصلا به شمار می‌آید.

وی درباره احتمال حضور رهبر معظم انقلاب و بازدید ایشان از نمایشگاه نیز گفت: ما طی نامه‌ای درخواست خود را برای اینکه ایشان به نمایشگاه اهالی فرهنگ و هنر و ناشران افتخار داده و با حضور خود دلگرمی اهالی کتاب و فرهنگ را باعث شوند ارائه کرده‌ایم.

جنتی سپس با اشاره به کنترل و نظارت‌های چند لایه بر کتاب‌های نمایشگاه، یادآور شد: همان‌طور که در افتتاحیه هم متذکر شدم بر تمام کتاب‌های داخلی و خارجی که به نمایشگاه می‌آیند یک نظارت چند لایه صورت می‌گیرد، چنانچه کتابی وجود داشته باشد که بر حسب شرایط و به هر دلیلی زمانی مجوز گرفته اما اکنون توضیح آن مخصوصا در نمایشگاه صلاح دیده نمی‌شود امکان عرضه در نمایشگاه را نخواهد یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است در مراسمی از هنرمندان استان اصفهان تجلیل کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.