قصه های کوه بینالود انیمیشنی برای گروه سنی کودک و نوجوان به تهیه کنندگی جواد محسنی است.

 پویا نمایی قصه های کوه بینالود بزودی از سیمای خراسان رضوی پخش می شود

به گزارش قدس آنلاین، قصه های کوه بینالود انیمیشنی برای گروه سنی کودک و نوجوان  به تهیه کنندگی جواد محسنی است.
این انیمیشن  با هدف حفاظت از محیط زیست و حیوانات  موجود در زیست محیطی استان ،  مبارزه با کم آبی ، جلوگیری از شکار حیوانات وحشی  و معرفی محیط زیست بومی و  طبیعت بینالود  و ... تهیه شده است.
علاوه بر اینکه  هر قسمت از این مجموعه دارای یک نکته آموزشی مانند بهره مندی از تفکر  در حل مشکلات ، مبارزه با غرور کاذب و بیجا ، کمک به همنوع ، گوش دادن به حرف بزرگترها ، آسیب نرساندن به کوچکتر از خود و ... برای مخاطب کودک است.
به عبارتی كارتون‌ها به عنوان يك رسانه مهم و تأثيرگذار آموزشي و پرورشي نقش بسيار مهم و عميقي بر كودك دارد. از اين رو انیمیشن و کارتون به عنوان يك وسيله سمعي و بصري داراي نقشي در بازي‌هاي فردي و گروهي كودك دارد. كودك با تماشاي كارتون ياد مي‌گيرد كه چگونه در زندگي نقش داشته باشد.
كودكان امروز به دليل ارتباط گسترده‌شان با جهان پيرامون توانمندي ذهني بالاتري نسبت به نسل‌هاي قبل‌تر خود دارند. اين كودكان وقتي چند ساعت از روز را به تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني مي‌پردازند علاوه بر اينكه شيوه ارتباطات اجتماعي را فرامي‌گيرند، ياد مي‌گيرند كه چگونه به خلق جهان پيرامون‌شان بپردازند و چگونه از دنياي تخيلي كارتون براي خود دنياي واقعي ساخته و تجربيات موجود در آن را در زندگي‌شان به كار گيرند. از اين رو برنامه‌هاي سازنده، علمي، فرهنگي و تربيتي كه در آن موازين اخلاقي، رواني و اجتماعي به درستي شكل مي‌گيرد براي كودك مفيد است.
انیمیشن قصه های کوه بینالود در همین راستا  داستانگله ای بز کوهی است که از سرولایت نیشابور بعلت کم آبی و شکار بی رویه بهکوه های بینالود نیشابورکوچ میکنند. علاوه بر اینکه کاراکترهاییساده،کودکانه و فانتزی که حس طنز گونه ی آنها شادابی و لبخند را به اینگروه سنی هدیه میکند، تنوع فضایی بالا،  حرکت های پویا و روان، جذابیت آن را دو چندان کرده است.
انیمیشن قصه های کوه بینالود سریالی است که در 13 قسمت 11 دقیقه ای  در مجموع 158  دقیقه از سیمای خراسان رضوی پخش خواهد شد.
عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: جواد محسنی، ناظر کیفی: محمد علی صفورا، طرح: امیر طیبی، مجری طرح: کتایون پور امین، مدیر دوبلاژ: علی باقرلی، نویسنده: معصومه گنجه ای، انیماتورها: سمیرا حاجی علی و  کیان نعمتی، طراح پس زمینه: مهدی  رحمتی، موسیقی: ناصر نجفی، طراح شخصیت: جواد محسنی، مشاور کارگردان: فرانک پور امین.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.