مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به اهميت صنايع دستي و نقش آن در توسعه گردشگري گفت: اصولا اقتصاد گردشگري مرتبط با صنايع دستي است چرا كه سفر همواره با هديه و سوغات همراه و مرتبط است.

سوغات زيارت به سبد خانوار راه مي‌يابد
به گزارش قدس آنلاین، حسين زارع صفت صبح امروز در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه بازاريابي سوغات زيارت كه در هتل ميثاق مشهد برگزار شد در سخناني با اشاره به اهداف برگزاري دومين نمايشگاه بازاريابي سوغات زيارت در مشهد گفت: امسال ظرفيت نمايشگاه نسبت به سال گذشته از نظر كيفيت و كميت دو برابر شده است و شاهد عرضه محصولات متنوع باقيمت هاي مناسب هستيم.
وي افزود: بخشي از سفر با هديه و سوغات همراه است و سوغات علاوه بر ابعد اقتصادي داراي ابعاد فرهنگي نيز مي باشد بنابراين بايد به بومي سازي سوغات توجه ويژه اي داشته باشيم.
وي گفت: اقتصاد گردشگري مرتبط با صنايع دستي است و با توجه به اينكه امسال توسط مقام معظم رهبري به نام "اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل " نامگذاري شده است توجه به سوغات زيارت و صنايع دستي مي تواند نقش مهمي در اين خصوص داشته باشد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي اضافه كرد: مهمترين هدف از برگزاري دومين نمايشگاه بازاريابي سوغات زيارت نهاديه كردن سوغات و صنايع دستي در سبد خانوار و آشنايي هرچه بيشتر مردم با سوغات و هديه و صنايع دستي و استفاده از صنايع دستي به عنوان هديه و سوغات است.
وي افزود: توجه به صنايع دستي مي تواند راه گشاي مشكل اشتغال باشد و براي ايجاد اشتغال بايد بيش از پيش به صنايع دستي توجه كرد.
مدير كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي افزود: خوشبختانه در مشهد ظرفيت هاي بسيار بالايي وجود دارد به عنوان مثال موضوع سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و در هفته گذشته شاهد حضور هيئت 5 نفره داوران شواري جهاني صنايع دستي براي بررسي مشهد به عنوان شهر جهاني سنگ هاي قيمتي در پايتخت معنوي ايران بوديم.
زارع صفت خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه شاهد برنامه ريزي و تلاش براي سبت مشهد مقدس به عنوان شهر جهاني سنگ هاي قيمتي هستيم اين موضوع مي تواند به توسعه صنايع دستي و سوغات زيارت كمك كند.
در حاشيه برگزاري مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، پوستر پنجمين همايش سنگ هاي قيمتي، پوستر طرح بانوي مهر با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنايع دستي كشور رونمايي و سايت فروشگاه آنلاين سوغات ناب توسط وي افتتاح شد.
این نمایشگاه امروز و فردا به مدت دو روز در هتل میثاق برپا است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.