معاون امور راهبردی دانشکده خبر گفت: بر اساس نظرسنجی پیمایشی در میان دانشجویان رشته‌های روابط عمومی، خبرنگاری، عکاسی، گویندگی و مترجمی خبر دانشگاه جامع، تنها ۲۵ درصد دانشجویان این دانشگاه دارای مهارت‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای هستند.

سواد رسانه‌ای دانشجویان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا کمالی در نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی گفت: بر اساس نظرسنجی پیمایشی که دانشکده خبر در میان دانشجویان رشته‌های روابط عمومی، خبرنگاری، عکاسی، گویندگی و مترجمی خبر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی انجام داده است، تنها 25 درصد دانشجویان این دانشگاه دارای مهارت‌های مرتبط با سواد رسانه‌ای هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه درس سواد رسانه‌ای یکی از دروس مصوب دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در رشته ارتباطات است، احتمالأ سایر دانشگاه‌ها هم با این مشکل مواجه هستند و درصد بسیار کمی از کل دانشجویان کشور با مهارتهای سواد رسانه‌ای آشنایی دارند.

عضو هیئت علمی همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی خاطرنشان کرد: علت اضافه شدن عنوان مسئولیت اجتماعی به نام همایش سواد رسانه‌ای، تأکید بر این موضوع است که گسترش سواد رسانه‌ای مسئولیت اجتماعی تمامی دانشگاهها و مراکز علمی است و هر سال در پایان همایش نشان مسئولیت اجتماعی به اشخاص حقیقی و حقوقی دغدغه‌مند در این زمینه اهدا خواهد شد.

کمالی برگزاری جشنواره ماهانه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی را در کنار همایش سالانه ضروری خواند و تأکید کرد: کمبود منابع علمی مربوط به سواد رسانه‌ای، نخستین معضل مربوط به گسترش سواد رسانه‌ای در کشور است اما معضل مهم دیگری که در زمینه سواد رسانه‌ای با آن روبه‌رو هستیم، بی‌توجهی به سواد رسانه‌ای به عنوان یک مهارت عمومی است.

معاون سابق آموزش و پژوهش دانشکده خبر با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دبیرخانه دائمی جشنواره و همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی برای افزایش مهارتهای عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای تصریح کرد: امیدواریم در پایان سال اول جشنواره و همایش سواد رسانه‌ای، عموم مردم بتوانند جنبه‌های پنهان و نامرئی تبلیغات، فیلم‌ها و اخبار را تشخیص دهند و حداقل کار ما این خواهد بود که از ابتدای تابستان امسال به صورت ماهانه از کسانی که بتوانند این جنبه های نامرئی را تشخیص دهند، تقدیر کنیم.

لازم به ذکر است همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی 20 مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.