کمپانی تسلا اعلام کرده که امیدوار است، تا دو سال آینده پروژه ی خودروهای الکتریکی خود را کامل و بیش از نیم میلیون خودرو تولید کند.

تسلا در سال ۲۰۱۸ چند خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از بلومبرگ، تسلا به تازگی اعلام کرده است که مهندسی خودروی مدل 3 این کمپانی تقریبا به اتمام رسیده است و انتظار می رود که قالب نهایی آن در ماه ژوئن راه اندازی شود. مدل 3 تسلا در حال گذراندن مسیرهای مربوط به تولید و فرآیند اعتبار سنجی می باشد و از خودروهایی خواهد بود که در ژوئیه ی سال 2017 تولید خواهد شد.

هر چند که مدل 3 تسلا با ذهنیت تولید آسان طراحی شده بود، اما اهداف کمپانی تسلا هنوز هم جاه طلبانه است.

تسلا امیدوار است که از تولید 90 هزار اتومبیل در سال، به تولید 200 هزار اتومبیل در سال برسد و سپس آن را به بیش از سالانه دو برابر این تعداد، یعنی 500 هزار اتومبیل در سال 2018 برساند. تسلا ادعا کرده است که تعداد اتومبیل های تولیدی اش در سال 2020 به یک میلیون خودرو در سال خواهد رسید.

ادعاهای تسلا با وجود اینکه در حال حاضر تنها یک کارخانه ی تولید خودرو در جهان دارد، منتقدان را شگفت زده کرده است.

در تاریخ خودروسازی، تا کنون رکورد بیش ترین تعداد تولید سالانه ی خودرو، مربوط به تویوتا بوده است که 312 خودرو را در یک سال تولید کرد.

البته هنوز هیچ یک از مدیران معتبر خودروسازی دنیا نپذیرفته اند که تسلا خواهد توانست در سال 2018 حدود نیم میلیون خودرو تولید کند و ادعای این کمپانی را به رسمیت نشناخته اند.

 

مترجم: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.