تحقیقات نشان می دادند که تعداد مبتلان به تومور مغزی در استرالیا از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۳ با سایر داده هایی که نشان می داد میزان استفاده از گوشی های موبایل در کشور در همین بازه تا چه اندازه گسترده بوده است کاملاً برابر بود

مطالعات نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین گوشی های موبایل و میزان ابتلا به سرطان وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، اگر جزو افرادی هستید که به سلامت خود اهمیت می دهید و آخرین دستاوردهای علمی را دنبال می کنید، احتمالاً به خاطر دارید که در سال 2009، شهر سانفرانسیسکو خواستار چسباندن استیکرهایی بر روی گوشی های فروخته شده در شهر شد. این استیکرها به کاربران گوشی های موبایل در مورد ریسک استفاده از گوشی و احتمالا ابتلا به سرطان ناشی از اشعه های الکترومغناطیس ساطع شده از دستگاه هشدار می داد. در ماه می 2013 نیز این دستور لغو شده و از بین رفته بود با وجود اینکه ساسنفرانسیکو همچنان نگران به نظر می رسید. 
با گذشت زمان به نظر می رسید که مسئولین شهر نباید نگران می بودند چرا که تحقیقات نشان می دادند که تعداد مبتلان به تومور مغزی در استرالیا از سال 1982 تا 2013 با سایر داده هایی که نشان می داد میزان استفاده از گوشی های موبایل در کشور در همین بازه تا چه اندازه گسترده بوده است کاملاً برابر بود. در حالی که نرخ ابتلا به سرطان در خانم ها در طول چندین سال ثابت باقی مانده بود اما این رقم در بین مردان افزایش یافته بود. اگرچه این تحقیقات در سال 1982 و بر روی مردانی که بالای 70 سال سن داشتند انجام شده بود و در آن زمان هنوز گوشی های موبایل در بین عموم باب نشده بودند.
به این دلیل که آمارها نشان می دادند که تعداد افراد مبتلا به تومور مغزی در کشور از سال 1982 الی 2013 با مدل ها و آمارهای کامپیوتری مطابقت داشته است. در نتیجه این تحقیق نشان می دهد که افزایش استفاده از گوشی های موبایل باعث افزایش تعداد مبتلایان به سرطان نشده است. بر اساس این تحقیق، هیچ ارتباطی بین تومور مغزی و استفاده از گوشی های موبایل وجود ندارد.

افزایش وقوع سرطان در کشور در این بازه زمانی، هم اکنون به تشخیص بهتر سرطان با استفاده از تکنیک های بهبود یافته تصویر برداری مانند سی تی اسکن ها نسبت داده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.