۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: 377495

رسانه‌های عراقی از پاسخ منفی نمایندگان ائتلاف کردستان عراق به درخواست سلیم الجبوری برای شرکت در جلسات پارلمان خبر دادند.

پاسخ منفی به درخواست الجبوری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هوشیار عبدالله رئیس فراکسیون پارلمانی التغییر منطقه کردستان عراق از مخالفت با درخواست الجبوری برای حضور در جلسات پارلمان عراق خبر داد.

هوشیار عبدالله به الفرات گفت فراکسیون‌های کردستان عراق دعوت سلیم الجبوری رئیس پارلمان برای حضور در جلسات آن را نپذیرفته‌اند.

وی افزود فراکسیون‌های کردستان عراق به سبب شکسته شدن حرمت پارلمان و حوادث 30 آوریل(شنبه یازدهم اردیبهشت که گروهی از تظاهرات کنندگان وارد پارلمان شدند) دیگر حضور در جلسات پارلمان و رای‌گیری درباره وزیران اهمیتی برایشان ندارد.

وی گفت تا زمانی که شروط ما محقق نشود، به بغداد باز نخواهیم گشت.

عبدالله اظهار داشت فراکسیون‌های کردستان عراق مذاکراتی با طرف‌های دیگر  انجام خواهند داد تا شروط خود درباره پرداخت مطالبات اقلیم (منطقه کردستان عراق) و شروط درباره پرونده‌های حل نشده را مطرح کنند.

وی افزود سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق تلاش می‌کند نشست پارلمان در اسرع وقت برگزار شود، ولی ما دیدگاه متفاوتی داریم، ما اعلام می‌کنیم تا زمانی که مشکلات میان ما و بغداد حل نشده، در جلسات شرکت نخواهیم کرد، دولت مرکزی باید مطالبات پیشمرگه و مردم منطقه کردستان را برآورده کند.

وی گفت نمایندگان کردستان عراق در معرض حملاتی قرار گرفتند و هیچ تضمینی برای حمایت از آنها هنگام بازگشت به بغداد وجود ندارد، ما بازگشت به بغداد برای رای‌گیری درباره کابینه را مناسب نمی‌دانیم.

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق روز شنبه هجدهم اردیبهشت با هدف متقاعد کردن نمایندگان ائتلاف کردستان عراق به اربیل و سلیمانیه رفت.

وی امروز پس از پایان دیدارهایش در سلیمانیه(مقر جلال طالبانی و اتحادیه میهنی) به اربیل مقر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق و حزب دموکرات این منطقه رفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.