۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 377808

در «پارادایس» توانمندی یک روحانی را در جذب مخاطبان جوان نشان می‌دهیم. روحانیونی که از ایران به اروپا رفتند و قرار است مبلغ اسلام باشند.

برخی کاسه داغ‌تر از آش‌ هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی عطشانی کارگردان فیلم سینمایی «پاردایس» در ارتباط با اکران این فیلم سینمایی گفت: «پاردایس» نزدیک به 7 الی 8 ماه است که آماده اکران است. به لحاظ زمانی تقریبا شهریور ماه سال گذشته «پارادایس» آماده اکران بود. در آن زمان یک الی 2 نمایش خصوصی برای برخی از مسئولین سینمایی گذاشتم که خوشبختانه فیلم را دوست داشتند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه این احتمال را دادند که از فیلم استقبال خوبی شود از من خواستند که صبر کنم و کاری انجام ندهم و خواستند تا بعد از عید نوروز این روند ادامه داشته باشد. من هم پذیرفتم چرا که معتقدم بین فیلمساز و سازمان متولی سینما باید تعامل وجود داشته باشد.

 

عطشانی در ادامه عنوان کرد: گلایه من از جایی است که از زمان بهمن ماه سال 94، فیلم را برای دیدن و بررسی ارائه کردم اما تا به این لحظه این اتفاق نیفتاده است و هنوز فیلم دیده نشده است. به نظرم حساسیت‌هایی برای «پاردایس» به وجود آمده که به نظرم منطقی نیست. احساس می‌کنم حساسیت‌هایی که به وجود آمده ارتباطی به اثر ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور»، با اشاره به نامه سال گذشته مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، اظهار کرد:‌ فیلم سینمایی «پاردایس» بعد از نامه رهبری به جوانان اروپا در ذهنم شکل گرفت و چون موضوع فیلم را نیز دوست داشتم تمام تلاشم را کردم تا با توجه به نقطه نظرات رهبری و موضوع جذابی که به لحاظ فیلمنامه در ذهن داشتم،‌ به یک فیلمنامه خوب برسم.

عطشانی در ادامه گفت:‌یک نکته بسیار مهم و اساسی وجود دارد و آن هم این است که ما باید نشان دهیم که به هر حال با تمام تبلیغات منفی علیه اسلام و روحانیت از سوی دیگر کشورها افرادی هم هستند که از اسلام و روحانیت دفاع و حتی استقبال می‌کنند. به نظرم بعد از نکاتی که در آن نامه مطرح شده بود، در حوزه سینما توجهی به آن نشد.

عطشانی در ادامه گفت: بگذارید مثالی بزنم زمانی که سال تحویل در نوروز فرا می‌رسد شعاری برای سال جدید  انتخاب می‌شود که بلافاصله در همه جا این شعار را می‌بینیم و رسانه ملی نیز به سرعت آن را پخش می‌کند. اما در حیطه عمل به یک تفکیک درست و اصولی نمی‌رسیم که در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف این شعار را عملی کنیم. همین روند در سایر مسائل مهم کشوری و حتی حکومتی نیز وجود دارد. نکات مهمی به وجود می‌آید که باید آنها در بخش‌های مختلف اقتصادی،‌ سیاسی،‌اجتماعی و حتی سینمایی مورد توجه قرار بگیرند که متأسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد. در مورد نامه‌ای که رهبری برای جوانان اروپا نوشتند واقعاً در حوزه‌های مختلف جز انتشار مطلب و یا چند حرکت کوتاه و کوچک چه اتفاق تبلیغاتی دیگر افتاد؛ اما فراموش نکنیم سینما جایی برای تبلیغ است و به نظرم فضای این فیلم به لحاظ سینمایی می‌تواند چهره یک روحانی دلنشین را بری مخاطبان داخلی و خارجی تداعی کند.

 

کارگردان فیلم سینمایی «آقای الف»، عنوان کرد: ما در یک بستر مناسب سینمایی که در آن هم درام و مفهوم و همچنین کمدی موقعیتی که در فیلم شاهد هستیم شرایطی را به وجود می‌آورند که بتوانیم نشان دهیم جوانان اروپا از اسلام و روحانیت استقبال می‌کنند. اما متأسفانه همواره افرادی هستند که کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند که نسبت به آثاری که می‌تواند با همه ضعف‌ها و قوت‌هایش به موفقیت برسد حساسیت نشان دهند. به نظرم یکی از شریف‌ترین فیلم‌هایی که درباره روحانیت می‌توان به آن اشاره کرد فیلم سینمایی «پاردایس» است، لااقل شخصاً‌ تلاش خود را انجام دادم که یک چهره محبوب و دلنشین از روحانی را نشان دهم. مخصوصاً برای جوان‌ترها. توجه داشته باشید که این فیلم نیز قرار است به دلیل اینکه تولید مشترک است در خارجی از ایران و کشورهای اروپایی به نمایش در بیاید.

وی در ادامه افزود‌: در «پاردایس» توانمندی یک روحانی را در جذب مخاطبین جوان نشان می‌دهیم. روحانیونی که از ایران به اروپا رفتند و قرار است مبلغ اسلام باشند. در پایان فیلم پیروزی آنها را نیز شاهد هستیم. در حقیقت تلاش کردیم تصویری از روحانی را نشان دهیم که هم جذاب و هم درست باشد اما متفاوت بودن آن را نیز لحاظ کردیم. روحانی «پاردایس» بسیار انسان دوست‌‌داشتنی است. روحانی است که پای منبرهایش جوان‌ها می‌نشینند و جوان‌ها را جذب می‌کند. او می‌داند که در اروپا به شکل دیگری باید جوانان را جذب اسلام کند. این یعنی درایتی که از یک روحانی انتظار می‌رود. این شخصیت به جامعه خود نیز نقد وارد می‌کند.

این کارگردان گفت:‌ ما برای دوستان روحانی در مدرسه هنر این فیلم را نشان دادیم که همه آنها به اتفاق از فیلم راضی بودند. این فیلم سینمایی در اروپا فیلمبرداری شده است و آلمان و اسپانیا به عنوان اصلی‌ترین مکان‌های فیلمبرداری «پاردایس» بودند. تهیه‌کننده آلمانی این فیلم بارها اقدام به اکران آن کرده که شخصاً او را مجاب کردم که صبر کنید تا ابتدا این اثر سینمایی در ایران به نمایش در بیاید.

دو طلبه جوان می‌خواهند برای شرکت در سمیناری دانشگاهی پیرامون ادیان به آلمان بروند. رئیس حوزه علمیه آنها که حاج آقا فراستی نام دارد، راه سفر را برآن‌ها می‌بندد. طلبه‌های جوان با اغفال حاج آقا فراستی، ویزایی هم برای او می‌گیرند و او را با خود به آلمان می‌برند.

پارادایس فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی و نویسندگی مهدی‌علی میرزایی محصول سال 1394 است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.