تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سفری که مسئولان آستان قدس رضوی به استان سیستان و بلوچستان داشتند، مقدمات و مطالعات لازم برای احداث یک مجتمع اقامتی و استراحت‌گاهی میان راهی در مرز میرجاوه انجام شد تا زائران عزیز پاکستانی امام رضا(ع) در آنجا به استراحت بپردازند.

به زودی زائرسرا و اقامتگاهی در مرز میرجاوه احداث خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی ضمن خیرمقدم و تبریک عید سعید مبعث، اظهار کرد: مسلمانان واقعی، عاشق و ارادتمند خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند و باید زمینه تشرف آنان را به حرم مطهر رضوی بیش از گذشته فراهم آوریم.
وی ادامه داد: مسلمانان واقعی ارادتمند و دلداده اهل بیت(ع) هستند و ما هر روز جلوه‌هایی از عرض ارادت و ادب مردم اهل سنت را به محضر حضرت رضا(ع) مشاهده می کنیم.
وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت های موجود، زمینه تشرف و زیارت تعداد بیشتری از زائران اهل سنت را فراهم کند و در این رابطه با سایر نهادها و دستگاه های اجرایی نیز همکاری خواهیم کرد.

زائر محوری؛ اولویت نخست
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منشور 7 گانه مقام معظم رهبری در انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: با توجه به تاکیدات معظم له بنا داریم تا به زائران امام رضا(ع) از مبداء تا مقصد خدمت رسانی کنیم و همچنین سمت و سوی مشارکت‌ها را در جهت رفع مشکلات زائران و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال آنان هدایت کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به انجام مطالعات کارشناسی برای اجرای طرح توسعه خدمت، خادم و مخدوم، تصریح کرد: خدمت به امام رضا(ع) و زائرانش محدود و منحصر به اقداماتی که در حرم مطهر انجام می پذیرد، نیست و با استفاده از تخصص خادمان بارگاه منور رضوی، سطح خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه و نیازمندان را در سطح کشور و استان‌های محروم گسترش خواهیم داد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت بی نظیر خادمان و با توسعه دایره خدمت، خادمان نیمی از سال را در حرم مطهر و نیمی دیگر را در محل های ماموریتی که آستان قدس رضوی تعیین خواهد کرد به ارائه خدمت خواهند پرداخت.
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و آروزی توفیق برای وی، اظهار کرد: توجه به محرومان و مستضعفان رویکرد مثبت و قابل تقدیری است که نتایج و تاثیر آن را در سفری که به چند استان داشتم، در روحیه مردم دیدم.
وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی ظرفیتی عظیم برای نشر و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت(ع) به سراسر دنیا دارد و باید با فرهنگ سازی و کار رسانه ای قوی این مهم دنبال شود.
در ادامه این مراسم نیز برخی نمایندگان ولی فقیه در استان‌های قومی به بیان دیدگاه ها و نقطه نظراتشان درباره موضوع زیارت پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.