۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
کد خبر: 377866

شرکتی به نام ParaZero چتر نجاتی مخصوص پهپادها طراحی کرده است

چتر نجات مخصوص پهپادها نیز طراحی شد 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، در حال حاضر طول عمر باتری پهپادهای مصرفی موجود در بازار چندان زیاد نیست و مالکان پهپادها همواره نگران این موضوع هستند که شارژ پهپاد حین پرواز و حضور در آسمان تمام شود. سقوط پهپاد از آسمان نه تنها برای مالک آن بسیار هزینه بر خواهد بود بلکه برخورد این پرنده کنترل از راه دور با افرادی که در آن نزدیکی قرار دارند و یا سایر اجسام موجود، خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. اکنون شرکتی به نام ParaZero به فکر ارایه راهکاری کارآمد برای این موضوع افتاده و چتر نجاتی مخصوص پهپادها طراحی کرده است. 

شرکت ParaZero به تازگی از یک سیستم چتر نجات قابل استفاده مجدد به نام SafeAir رونمایی کرده است که می تواند در زمان سقوط آزاد پهپادها، سرعت آنها را تا حد زیادی کم کند. اگرچه ایده مجهز کردن پهپادها به چتر نجات چندان جدید نیست، این سیستم جدید سرعت عمل بسیاری بالایی داشته و می تواند تا حد زیادی از وقوع تصادفات خطرناک جلوگیری کند. این چت که به یک چیپست داخلی مجهز شده است، به قسمت بالایی پهپاد متصل می‌شود. این چیپست می‌تواند سقوط آزاد پهپاد را شناسایی کرده و درنتیجه چتر به صورت خودکار باز خواهد شد.

همان طور که در ویدیوی زیر مشاهده خواهید کرد، این چتر در کسری از ثانیه باز می‌شود و پهپاد را حتی در ارتفاع بسیار پایین نجات خواهد داد. این سیستم چتر نجات در ابعاد مختلفی تولید شده است و می تواند پهپادهای سبک تا وزن کمتر از 2 کیلوگرم را حتی حین سقوط از ارتفاع 2 متری زمین نجات دهد. نمونه بزرگی از این چتر نجات هم برای پهپادهای دارای سرنشین ( به خصوص Martin Jetpack) ساخته شده است.

در هر حال این سیستم نجات هنوز کامل نیست و تنها می‌تواند سرعت سقوط پهپاد را به 3 متر در ثانیه کاهش دهد در نتیجه پهپاد باز هم آسیب خواهد دید. کاربران می‌توانند سرعت این سقوط را از بازه 3 تا 6 متر در ثانیه انتخاب کنند. تفاوت یک پهپاد فاقد این سیستم نجات با یک پهپاد مجهز به این سیستم این است که در حالت اول پهپاد به کلی از بین خواهد رفت اما در حالت دوم تصاویر ثبت شده توسط دوربین قابل بازیابی خواهد بود و افرادی که در محل سقوط قرار دارند نیز فرصت بیشتری برای دور شدن پیدا خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.