به تازگی پیتر مور، مدیر عملیاتی کمپانی الکترونیک آرتز در مصاحبه‌ای، به صحبت در مورد آینده‌ی احتمالی کنسول‌های بازی پرداخته و پیش‌بینی کرده که شاید بعد‌ها خبری از کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس به شکل امروزی نباشد 

مدیر الکترونیک آرتز اعتقاد دارد در آینده کنسول‌ها به شکل امروزی نخواهند بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، هیچ چیزی همیشگی نیست و این قضیه شامل حال کنسول‌های بازی هم خواهد شد. به تازگی پیتر مور، مدیر عملیاتی کمپانی الکترونیک آرتز در مصاحبه‌ای، به صحبت در مورد آینده‌ی احتمالی کنسول‌های بازی پرداخته و پیش‌بینی کرده که شاید بعد‌ها خبری از کنسول‌هایی مانند پلی‌استیشن و ایکس‌باکس به شکل امروزی نباشد و دنیا به سمت تکنولوژی استریم برود.
شاید خیلی وقت‌ها برایتان سوال پیش بیاید که خب، بعد از پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان قرار است کنسول‌ها چگونه باشند؟ آیا باز با یک باکس طرف هستیم؟ جعبه‌ای کوچک‌تر یا که نه، چیز دیگری در انتظارمان است؟ در سال‌های اخیر کمپانی‌های مختلف بر روی تکنولوژی استریم بازی‌ها و سرویس‌های مختلف کار کرده‌اند که مزایا و معایب خاص خودشان را داشته است. سونی با خرید کمپانی گایکا، قدم بزرگی در این مسیر برداشت و معرفی سرویس Playstation Now، جلوه‌ای از آینده‌ی بازی‌ها را به ما نشان می‌دهد. اما آیا واقعا باید منتظر تحولی عظیم در ارائه‌ی کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی باشیم؟
پیتر مور که هم اکنون مدیر عملیاتی کمپانی بزرگ الکترونیک آرتز است و در کارنامه‌ی کاری او، فعالیت در مایکروسافت و سگا به چشم می‌خورد، معتقد است که آینده از آن سرویس‌های استریم است و کنسول‌های بازی به شکل امروزی وجود نخواهند داشت:

اگر بخواهید (برای مثال) Battlefield 12 را با یکدیگر بازی کنید، فقط کافی است پای صفحه نمایشی که در منزل‌تان وجود دارد بروید. این فقط روی یک چیپ خواهد بود نه در یک جعبه!

مور همچنین معتقد است که کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 به خوبی همگام با تکنولوژی‌های روز پیشرفت می‌کنند. این مسئله‌ی جالبی است چون هر دو کمپانی مایکروسافت و سونی در فکر افزایش قدرت بازدهی کنسول‌هایشان از طریق بروزرسانی آنها هستند.
اینکه چه زمانی ما می‌توانیم سرویس استریم متعادل و البته مقرون به صرفه و قدرتمندی را تجربه کنیم هنوز مشخص نیست. اما می‌توان با اطمینان گفت که حداقل تا ۴ یا ۵ سال آینده نمی‌توان انتظار چنین چیزهایی را داشت و از صحبت‌های مور هم می‌توان چنین چیزی را برداشت کرد. مور تنها کسی نیست که اعتقاد به از بین رفتن کنسول‌ها به شکل امروزی دارد. در سال ۲۰۱۳، کاتسوهیرا هارادا، کارگردان سری بازی‌های Tekken در مصاحبه‌ای اعلام کرد وقتی کنسولی منتسب به پلی‌استیشن 5 وارد شود، شما فقط با یک کنترلر و نمایشگر روبه رو خواهید بود. تنها چیزی که باقی می‌ماند اسم این سرویس است!
چندی پیش هم بود که یوشیدا در صحبت‌هایی عنوان کرد سونی در مورد آینده‌ی پلی‌استیشن و کنسولی به نام پلی‌استیشن 5 مقداری مردد است و هنوز برنامه‌ی خاصی برای آن در نظر ندارند.
نظر شما در این مورد چیست؟ آیا عرضه‌ی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی کنسول پلی‌استیشن 4 با اسم رمز NEO می‌تواند نشانه‌ای از این قضیه باشد که برای مثال کمپانی سونی در نظر دارد تا این نسل از کنسول‌ها را طولانی‌تر کند و وقتی شرایط محیا شد، از سرویس استریم جدیدی رونمایی کند؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

Playstation Now

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.