قدس آنلاین- تبریز: قائم مقام معاون فنی رسانه ملی از پخش برنامه‌های شبکه سه به صورت HD و با کیفیت عالی در آینده نزدیک خبر داد.

پخش HD برنامه‌های شبکه ۳/ اجرای طرح IPTV در رسانه ملی/ سهند HD می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد فهمی در پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان فنی و مدیران ارشد فنی رسانه ملی در تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح پخش برنامه‌های شبکه سوم به صورت HD از اواخر سال گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود قبل از آغاز بازی‌های المپیک 2016 ریو برزیل این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با وجود مشکلات تامین اعتبار و منابع مالی سازمان صدا وسیما، اهمیت این طرح باعث شده است این سازمان با استفاده از توانمندی‌های متخصصان داخلی و با تامین منابع مالی از اعتبارات داخلی، طرح تبدیل شبکه سوم به سیستم HD را اجرایی کند.

قائم مقام معاون فنی سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در حال حاضر پوشش رسانه‌ای صداوسیما در رادیو و تلویزیون به صورت دیجیتال 86 درصد است افزود: در سازمان صدا و سیما تلاش می‌شود ضریب نفوذ شبکه‌های دیجیتال تا سه سال آینده به 99 درصد برسد.

محمد فهمی با تاکید براینکه رسانه ملی در کنار تولید، انتقال و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی به دنبال شیوه‌های نوین انتقال تصویر و صدا است، افزود: طرح IPTV نیز با استفاده از تکنولوژی‌های جدید در رسانه ملی در حال اجراست که امیدواریم با نهایی شدن آن ارسال و انتقال صدا و تصویر برروی IP امسال به بهره‌برداری برسد.

پوشش 87 درصدی صدا و تصویر در آذربایجان‌شرقی/ آذربایجان‌شرقی 447 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی دارد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی در ادامه این مراسم در سخنانی از پوشش 87 درصدی صدا و تصویر برنامه‌های رسانه ملی در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان‌شرقی 447 ایستگاه تلویزیونی و رادیویی وجود دارد که تلاش می‌شود با ارتقا توان و افزایش فرستنده‌ها در مناطق دور افتاده، ضریب نفوذ شبکه‌های سراسری و استانی افزایش یابد.

سیدمحسن لطیفی افزود: استان آذربایجان شرقی با سه کشور ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیش از 230 کیلومتر مرز مشترک دارد و برنامه‌ریزی شده است تا با توسعه فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی تمامی نوار مرزی زیر پوشش شبکه‌های رسانه ملی درآید.

وی تبدیل شبکه استانی سهند به روش HD را از برنامه‌های آتی صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان 4 شبکه تلویزیونی سراسری به صورت HD پخش می‌شود.

پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان فنی و مدیران ارشد فنی رسانه ملی به مدت دو روز در تبریز برگزار می‌شود که در آن آخرین یافته‌های فنی رادیویی و تلویزیونی و چگونگی ارتقاء سیگنال رسانی برنامه‌های رسانه ملی بررسی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.