عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که قیمت تمام شده خودرو که از سوی خودروسازان مطرح می شود کاذب و غیر واقعی است گفت: خودروسازان وام های تسویه نشده قبلی و زیان های انباشه گذشته را در قیمت تمام شده حساب می کنند.

خودروسازان زیان انباشته خود را هم روی قیمت خودرو می‌کشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی علیلو با انتقاد از درخواست خودروسازان برای افزایش 10 درصدی قیمت خودرو با وجود کاهش شدید نرخ تورم گفت: قیمت تمام شده خودرو هیچگاه شفاف تعریف نمی شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه برخی صحبت ها به منظور انحراف اذهان اعلام می شود، گفت: «قیمت تمام شده به اضافه حقوق و دستمزد و سود متعارف، قیمت واقعی را بدست می دهد ولی خودروسازان بیش از 16 درصد هزینه های مالی را در قیمت تمام شده حساب می کنند.»
وی با بیان اینکه از شخصِ وزیر و معاونان و خودروسازان هیچ جواب روشنی نگرفته ایم، افزود: آقایان تمام ضرر و زیان های قبلی را جزو هزینه های مالی حساب می کنند و اعلام می دارند از کجا پول بیاوریم؛ در حالیکه این یک قیمت تمام شده کاذب است که به مردم تحمیل می شود.
علیلودر ادامه گفت: صحبت از هزینه های مالی مبنی بر وام های موجود کنونی نیست و در تحقیق و تفحص می بینیم آقایان همه وام های گذشته ای که باز پرداخت نکرده اند را نیز در هزینه مالی و قیمت تمام شده خودرو حساب می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.