رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به توافق اتاق اصناف ایران با سازمان امور مالیاتی گفت: اصناف خواهان ضمانت اجرایی در این خصوص هستند زیرا نگرانند که دولت در این خصوص به وعده‌‌هایش عمل نکند.

 مغرضان داخلی و خارجی می‌خواهند بازار ایران را به هم بریزند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی فاضلی امروز در پنجمین اجلاس سراسری اصناف اظهار کرد: اتاق اصناف ایران بزرگترین نهاد مدنی غیردولتی کشور است که 24 میلیون نفر جمعیت دارد.

وی افزود: اصناف همچنین 650 هزار بنگاه کوچک و متوسط تولیدی، یک میلیون و 300 هزار بنگاه کوچک و متوسط در بخش توزیع، 850 هزار بنگاه خدماتی و فنی و 6 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد کرده‌اند که شامل 17.5 درصد از تولید ناخالص کشور می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اصناف پیشرو بخش خصوصی کشور هستند اما با این وجود هرچند بسیاری از عناصر مغرض داخلی و خارجی تلاش می‌کنند که بازار ایران را به هم بریزند اما شاهد آرامش در میان اصناف هستیم.

فاضلی افزود: اصناف بیشتر در زنجیره‌های اقتصادی حضور و نقش محوری دارند و بدون آنها اقتصاد توان حرکت ندارد.

این مقام مسئول در بخش خصوصی گفت: اصناف از وزیر اقتصاد دو خواسته دارند که توجه به آنها در برنامه پنج ساله ششم و در نظر گرفتن آنها در اختصاص منابع صندوق توسعه ملی است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در برنامه پنجساله ششم توسعه کشور متاسفانه نگاه مثبتی را به اصناف در مجموعه مدیریت دولت شاهد نیستیم.

فاضلی گفت:‌ از وزارت امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود سهم 10 درصدی منابع صندوق توسعه ملی را به بنگاه‌های کوچک صنفی اختصاص دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توافق اخیر سازمان امور مالیاتی اتاق اصناف نیز گفت: افزایش نیافتن مالیات در سالجاری گامی مهم و اساسی برای رونق تولید در کشور است.

فاضلی همچنین با اشاره به تدوین قانون مالیاتی در مجلس یادآور شد: اگر رونق اقتصادی را دنبال می‌کنیم باید سیاست‌های تشویقی نیز در کنار سیاست‌های تنبیهی دیده شود.

رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه صحبت‌های خود گفت: براساس تبصره 2 ماده 72 قانون اصناف در یک و نیم سال قبل چیزی به عنوان اعتبار در اختیار اصناف قرار نگرفته است و خواهان آن هستیم که این حق به اصناف بازگردانده شود.

وی در پایان صحبت‌های خود در خصوص توافق اصناف و سازمان امور مالیاتی گفت: خواهان ضمانت اجرایی توافق یاد شده هستیم و نگران این هستیم که دولت در این خصوص به وعده‌هایش عمل نکند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.