قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان خداآفرین، از عملیات اجرایی پروژه‌های مربوط به سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی و شبکه‌های آبیاری در پایاب این سدها بازدید و با پیمانکاران و مهندسان این پروژه‌ها در خصوص مسایل و مشکلات اجرایی گفت‌وگو کرد.

 بیش از ۲۴۰۰ نفر در پروژه‌های سد خداآفرین مشغول به کار هستند
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی با قدردانی از تلاش‌های مهندسان، پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های مربوط به سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی، ساخت و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را در توسعه منطقه و نیز آثار اقتصادی و اجتماعی آنها در رفاه مردم را بااهمیت خواند.


وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و نیز ارتباط تنگاتنگ مجریان پروژه‌‌های عمرانی استان با اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی، به ابعاد فنی و مهندسی طرح‌ها و پروژه‌های منحصر به فرد منطقه خداآفرین اشاره کرد و خواستار راه‌اندازی تورهای علمی و برنامه‌های بازدید از این پروژه‌ها برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها شد.

در جریان این بازدید مهندسان و مشاوران پروژه‌ها اعلام کردند که در حال حاضر بیش از دو هزار و 400 نفر در پروژه‌های مربوط به سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی مشغول به کار هستند و برای تکمیل و ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال مالی 94 افزون بر 120 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

طرح بزرگ سد خداآفرین شامل سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی، دو واحد نیروگاه 50 مگاواتی، شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی به طول بیش از50 کیلومتر، جاده‌های جایگزین و دسترسی و کارخانه تولید آسفالت و بلوک‌های سیمانی است که با بهره‌برداری از آنها آب مورد نیاز بیش از 72 هزار هکتار از اراضی منطقه تامین خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.