منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش و نیروهای دفاع مردمی در ورود به شهرک زبدین در حومه دمشق پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های النصره و گروه‌های همپیمان آنها و نبرد بزرگ در جبهه‌های حلب طی ساعات آینده خبر دادند.

هلاکت ۳۰۰ تروریست در غوطه / نبرد قریب‌الوقوع در حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع مردمی پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های همپیمان آنها، وارد شهرک زبدین در حومه دمشق شدند.

این در حالی است که منابع مخالف به هلاکت 300 تروریست در درگیری‌های درون‌گروهی تروریست‌های تکفیری در حومه دمشق اذعان کرده‌اند.

درگیری‌های خونین تکفیری‌ها با یکدیگر از 10 روز پیش میان گروه‌های تروریستی موسوم به جیش‌الاسلام، فیلق الرحمن و جیش الفسطاط در غوطه شرقی آغاز شده است و  همچنان ادامه دارد و تلاش‌های عربستان، قطر و ترکیه برای آشتی تروریست‌ها با یکدیگر نتیجه‌ای نداشته است.

خبر دیگر این‌که ارتش سوریه تونلی را در شهرک بالا در غوطه شرقی کشف کرد که تروریست‌های تکفیری برای حمل و نقل و جابجایی از آن استفاده می‌کردند.

توپخانه ارتش و مقاومت هم ستونی از خودروهای گروه تروریستی داعش را در گذرگاه شمیسه تم  المیل در تپه قاره در قلمون غربی هدف قرار داد که به هلاکت شماری از تروریست‌ها منجر شد.

در شمال سوریه هم جنگنده‌های ارتش، مواضع تروریست‌ها را در مناطق الحریب و الصلیبه حومه حلب بمباران کردند.

از سوی دیگر در حملات خمپاره‌ای تروریست‌های تکفیری به شهرک محاصره شده الفوعه در حومه شمالی ادلب، یک زن به شهادت رسید و کودک وی زخمی شد.

از لاذقیه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش و دفاع مردمی، حملات تروریست‌های تکفیری به برخی مواضع در امتداد کنسبا را دفع کردند که در نتیجه آن خسارت‌ها و تلفات سنگین به آنها وارد شد.

جنگ تمام عیار با تروریست‌ها در جبهه‌های حلب به زودی آغاز می‌شود

تروریست‌های تکفیری جیش الفتح هر چند شهرک خان طومان را با سوء‌ استفاده از آتش بس و پایبندی ارتش به آن و در یک سازماندهی گسترده توسط حامیان سعودی، ترکیه‌ای و قطری و پوشش سیاسی آمریکا به اشغال مجدد خود در آوردند، اما از همان روز اشغال، حلقه محاصره آنها از سوی ارتش سوریه همزمان با حملات جنگنده‌های سوری و روسی تنگ‌تر و تنگ‌تر شده است به طوری که آنها در وضعیت دشواری در داخل خان طومان قرار گرفته‌اند. علاوه بر آن باید به این اشاره کرد که نیروهای ارتش سوریه نقاط تمرکز خود در تپه‌های المستودعات را تثبیت کرده که این امکان را به آن داده است تا تروریست‌های مستقر در داخل خان طومان را هدف قرار داده و تحرکاتشان را به  دقت زیر نظر قرار دهد.

یک منبع میدانی به تسنیم گفت جنگنده‌های ارتش، مواضع  تروریست‌ها در خان طومان را هدف قرار داده و استحکامات آنها را در هم کوبیده است و ان شاء الله طی ساعات آینده خان طومان از لوث تروریست‌ها پاکسازی خواهد شد.

به گفته این منبع،  ارتش سوریه تا حد توانش به آتش بس اعلام شده در جبهه‌های حلب پایبند بوده، ولی نقض آتش بس از سوی تروریست‌هایی که فرماندهی آنها را جیش الفتح برعهده دارد، این امکان را به ارتش سوریه داده تا به تجاوزات  تروریست‌های ناقض آتش بس پاسخ دهد.

اطلاعات موجود به این اشاره می‌کند که جبهه‌های حلب آماده نبرد شدیدی می‌شود که ارتش سوریه و همپیمانانش برای آن آماده می‌شوند، این در حالی است که تروریست‌ها برای تثبیت مواضع خود در داخل خان طومان تلاش می‌کنند، تکفیری‌ها همزمان به حملات خمپاره‌ای و موشکی خود به محله‌های مسکونی حلب ادامه می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.