۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 378266

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط، دنبال تأسیس بانک صنایع کوچک در برنامه ششم توسعه هستیم.

 ۴۰درصد صنایع کوچک زیر ۱۰ نفر شاغل دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی یزدانی پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاسیه اتاق اصناف ایران اظهار داشت:‌ از مجموع صنایع مستقر در کشور 79 هزار واحد صنایع کوچک است که بالغ بر 40 درصد این واحدها زیر 10 نفر اشتغال دارند.

وی به سیاست‌های جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت:‌ در سال جاری در راستای اقتصاد مقاومتی سیاست‌هایی که تکلیف شده در پیش گرفته‌ایم که فقط مختص به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، بلکه هر سه قوه اصحاب رسانه و خود مردم نیز باید به آن عمل کنند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، به این نکته اشاره کرد که همه آحاد ملت موظف به مصرف تولیدات داخلی هستند و با بستن دریچه نقد اتفاقی در کشور نمی‌افتد، چرا که نتیجه‌اش اختلاس‌های بزرگ است که شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سازمان صنایع کوچک دستورالعملی را برای استقرار صنوف به ویژه صنایعی که از آنها به عنوان واحدهای آلاینده نام برده می‌شود،‌ داریم تا فرهنگی حاکم شود که رابطه بین دولت،‌کارگر و کارفرما به درستی شکل گیرد و در این راستا هر چه لازم باشد، به اتاق اصناف تفویض خواهیم کرد.

یزدانی از توافق برای استقرار 2500 واحد صنفی در شهرک‌‌های صنعتی خبر داد و گفت:‌ این توافق اسفند ماه انجام شده که مقدمات آن نیز آغاز شده است.

یزدانی همچنین گفت: در برنامه ششم توسعه به دنبال تاسیس بانک صنایع کوچک هستیم، چرا که مقام معظم رهبری به حمایت از صنایع کوچک و متوسط تأکید دارند و به طور میانگین 92 درصد صنایع ما کوچک هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.