قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: قوانین مرتبط با سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در کشور باید پایدار باشد زیرا وجود قوانین پایدار در میزان و سرعت توسعه کشور نقش اساسی دارد.

 توسعه تنها با وجود قوانین پایدار اتفاق می افتد/ ماشین آلات جمع آوری پسماند در تبریز دو برابر شده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در مراسم بهره برداری از سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند گفت: کلانشهر تبریز با جمعیت روز دو میلون نفری نزدیک به 1000 تن زباله تولید می کند که باید شیوه های تفکیک ، جمع آوری و نحوه انتقال و تبدیل این هجم پسماند تغییر یابد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه از نظر منطقی عدم دفن یک هزار تن پسماند قابل قبول نیست گفت: حرکت هایی که شهرداری با پیگیری شورای اسلامی شهر شروع کرد است حرکت های خوبی است و امیدوارم اولین کارخانه تبدیل زباله به انرژی در تبریز تا سه الی چهار ماه آینده شکل بگیرد

وی با اشاره به اینکه کارخانه تولید برق و انرژی از پسماند تاکنون در کشور وجود نداشته است گفت: انصافا در راه اندازی این کارخانه تمامی دستگاهها مربوطه شهرداری را همراهی می کننند اما به دلیل تغییراتی که وزرت نیرو در تعرفه های خرید انرژی انجام داد سال گذشته در این خصوص به مشکل خوردیم. باید قوانین پایدار باشد واین قوانین پایدار در توسعه کشور نقش دارد زیرا سرمایه گذار در سایه وجود قوانین پایدار اقتصادی حاضر به سرمایه گذاری خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه آموزش شهروندان از کارهای اساسی و مهم سازمان مدیریت پسماند و شهرداری است گفت: تبریز برای اولین بار در بین شهرهای کشور به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی انتخاب شده است که باید از این فرصت نهایت استفاده را نموده و از آن پاسداری کنیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه شیوه جمع آوری پسماند در باید مدرن باشد گفت: ماشین آلات جمع آوری پسماند در تبریز دو برابر شده استو و ضروری است تمام مراحل جمع آوری پسماند در شهرمکانیزه شود.

وی با تاکید بر اهمیت سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند در هتل ها، مجتمع های بزرگ و مجموعه هایی نظیر مجتمع پتروشیمی تبریز گفت: 30 درصد پسماندهای شهر در مجتع ها و واحد های اقامتی اتفاق می افتد که اگر این ها مجموعه ها ساماندهی شود در میزان پسماندهای جمع آوری شده شاهد کاهش محسوس خواهیم بود و در نتیجه این امر صرفه جویی در هزینه اتفاق خواهد شد.

در این مراسم نماینده شرک وی آر اس سوئیس در ایران نیز با اشاره به اینکه خرید و انتقال این سیستم به تبریز 7 ماه به طول انجامیده است گفت: امروز زمانی نیست که برای زباله هزینه صرف شود بلکه زباله می تواند با مدریت صحیح و سرمایه گذاری به درآمد تبدیل شود و با این نوع نگاه زباله سرمایه بزرگی برای شهر محسوب می شود.

مراسم آغاز بهره برداری از سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند با حضور دکتر صادق نجفی شهردار تبریز، دکتر شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر، سعید حاجی زاده رئیس کمیسیون فرهنگی و دکتر اسماعیل چمنی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر تبریز و  جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.