قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز گفت: با بهره گیری از تکنولوژی های نوین، انبوه زباله های شهری را از یک تهدید بالقوه به فرصت بالفعلی برای شهر تبدیل می کنیم.

 زباله های شهری را از یک تهدید به فرصت تبدیل می کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علیرضا اصغری در مراسم بهره برداری از سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشمند با اعلام این مطلب گفت: تولید مواد باارزش از پسماندهای تر و آشپزخانه ای که قسمت عمده زباله های تولیدی در شهر می باشد یکی از برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز می باشد.

اصغری با اشاره به اهداف سازمان مدیریت پسماند از راه اندازی سیستم تبدیل زباله تر به مواد ارزشند افزود: با هدف انتقال تکنولوژی و استفاده از تکنولوژی های نو در خصوص مدیریت پسماندهای شهری با مشارکت بخش خصوصی اقدام به راه اندازی این دستگاه نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت در مجموعه رفاهی و ورزشی پتروشیمی تبریز مورد بهره برداری قرار می گیرد گفت: پیرو تاکیدات شهردار کلانشهر تبریز فعالیت های حوزه محیط زیست انجام می گیرد که به ضرص قاطع می توان گفت شهرداری در پروژه های زیست محیطی پیشرو می باشد.

سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با هدف بازیافت بهینه پسماندهای تر و آلی مواد غذایی و تبدیل این پسماند به کود بیولوژیک خشک و تر اقدام به خرید و راه اندازی دستگاه بازیابی مواد با ارزش از پسماندهای آلی و تر نموده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.