نامزد انصرافی حزب جمهوری‌خواه روز سه‌شنبه گفت احتمال دارد که بار دیگر به رقابت‌های مقدماتی این حزب بازگردد.

کروز از احتمال بازگشت به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا خبر داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «تد کروز» سناتور آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ممکن است بار دیگر به رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری بازگردد.

کروز که تا هفته گذشته با فاصله‌ای قابل توجه بعد از «دونالد ترامپ» در رده دوم نامزدهای جمهوری‌خواه قرار داشت، بعد از شکست غیرمنتظره در انتخابات ایالت ایندیانا از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

کنار رفتن کروز «جان کیسیک» دیگر نامزد جمهوری‌خواه را هم وادار به کناره‌گیری کرد تا ترامپ تنها گزینه پیش روی جمهوری‌خواهان باشد. 

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، با این حال کروز امروز گفت: «گوش بدهید، بیائید صریح باشیم، ما این کارزار را با هدف پیروزی آغاز کردیم. دلیل اینکه هفته گذشته آن را با شکست ایندیانا تعلیق کردیم، این بود که من مسیر معتبری برای پیروزی پیش روی خودم نمی‌دیدم.»

وی افزود: «اگر این وضعیت تغییر کند، اما هم قطعا به فراخور آن پاسخ مناسبی خواهیم داد.»

اشاره کروز به تغییر وضعیت، در مورد انتخاباتی است که امروز در ایالت نبراسکا برگزار شده است. کروز امیدوار است پیروزی در این ایالت، اوضاع را تا حدی به نفع وی تغییر دهد. 

این در حالی است که اوضاع کروز در نبراسکا هم چندان مساعد نیست و ترامپ در هفته‌های اخیر در نظرسنجی‌ها از وی پیشی گرفته است. نبراسکا 36 امتیاز ایالتی دارد که فرد پیروز تمام آن‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

بر اساس قوانین حزب جمهوری‌خواه هر نامزدی که بتواند 1237 امتیاز ایالتی، یعنی نصف به علاوه یک از مجموع امتیازات را به دست آورد، کاندید نهایی در انتخابات ریاست‌جمهوری است. ترامپ تاکنون 1068 امتیاز به دست آورده، در حالی که امتیازات کروز به 600 هم نرسیده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.