به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، استاندار خراسان شمالی گفت: باید از ظرفیت و پتانسیل تشکل های مردمی و نهادهای عمومی غیر دولتی در حوزه پیشگیری، مقابله و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

ضرورت استفاده از تشکل های مردمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد

سید علی اکبر پرویزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: نگاه و تاکید دولت تدبیر و امید واگذاری امور در بخش ها و حوزه های مختلف به سازمان های مردم نهاد ، تشکل های مردمی و خیرین است.
پرویزی افزود: حضور سازمان های مردم نهاد در بسیاری از موارد تسهیل کننده کارها است و توانسته رضایت نسبی مردم را بدست آورد.
وی تاکید کرد: فعالیت ها و دستاوردهای سمن ها و نهادهای عمومی و مردمی باید از سوی سازمان صدا و سیما به مردم معرفی شود تا زمینه حضور پررنگ و بیشتر آنان در عرصه های مختلف باشیم.
پرویزی افزود: اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در چارچوب اداری و دولتی میسر نیست و بسیاری از کارها در این حوزه باید به بخش های مردمی واگذار شود.
پرویزی ادامه داد: بحث پیگشیری و مبارزه با مواد مخدر باید به عنوان یک آسیب و معضل اجتماعی در سطح جامعه مطرح شود.
وی گفت: امیدواریم با حضور موثر و به موقع مسولین ذی ربط شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه اعتیاد و مواد مخدر باشیم چرا که بسیاری از زندانیان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این مسئله مواجه هستند.
در ادامه این جلسه معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز گفت: بحث اعتیاد و مواد مخدر باید تبدیل به دغدغه همگانی شود و صرفا به عنوان یک وظیفه اداری نباشد.
محمد رحیم نورزیان افزود: اعتیاد به عنوان یک تهدید برای عموم جامعه است و اقدامات و پیگیری مصوبات کمیته ها و کارگروهها در این حوزه باید جدی تر دنبال شود.
نورزیان بیان داشت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند یک تفکر و حرکت بیسجی است چرا که موفقیت در این حوزه در چارچوب های اداری میسر نیست.
نوروزیان بحث اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را از دغدغه های دولت دانست و  افزود: با توجه به شعار سال و بنا بر گفته های مقام معظم رهبری در جلسه شورای اجتماعی کشور رویکردهای مناسبی در امر مبارزه با مواد مخدر صورت پذیرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.