۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 378572

تسلط ارتش سوریه بر مناطق مشرف بر شهرک خان طومان سبب شده که تحرکات گروه های مسلح در داخل این شهرک با دقت بالایی هدف قرار گیرد.

ادامه پیشروی ارتش سوریه در خان طومان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار تلویزیون المیادین در حلب درباره تحولات میدانی در حلب به ویژه در شهرک خان طومان گفت: جنگنده های روسی هرگونه تحرکی را در اطراف شهرک خان طومان و در شهرک های اطراف هدف قرار می دهند. شهرک های زربه و العیس در اطراف شهرک خان طومان در حومه جنوبی حلب واقع است.

جنگنده های روسی خطوط پشتیبانی گروه های مسلح را در کفرناها در حومه غربی حلب هدف قرار می دهند. همچنین نیروهای ارتش سوریه حملاتی علیه تحرکات گروه های مسلح در داخل خان طومان داشته اند.

گفته می شود گروه های مسلح از داخل این شهرک خود را آغاز عملیات نظامی جدیدی در حومه جنوبی حلب می کنند و ارتش سوریه تلاش می کند مانع از آغاز این عملیات شود. شمار زیادی از تجهیزات نظامی گروه های مسلح از شمال سوریه به سوی شهر عندان در شمال حلب ارسال شده است.

 به صورت کلی می توان گفت نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح به صورت آتشباری با یکدیگر درگیر هستند. با توجه به سیطره ارتش سوریه بر مناطق مشرف بر شهرک خان طومان این مسئله باعث شود که تحرکات گروه های مسلح را در داخل این شهرک با دقت بالایی هدف قرار دهد و این مسئله را در درگیری های دوشنبه شب و روز سه شنبه شاهد بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اعلام آتش بس در حلب، تاثیری در کاهش تنش ها در این منطقه داشته است، گفت: این آتش بس ها به صورت کامل اجرا نمی شود و گروه های مسلح می گویند این آتش بس یک جانبه است و این گروه ها خود را به این آتش بس متعهد نمی دانند و تنها ارتش سوریه است که پایبندی خود را به آتش بس اعلام می کند.

 گروه های مسلح به نقض آتش بس ادامه می دهند و مناطق غربی شهر حلب را که در سیطره ارتش سوریه قرار دارد هدف حملات خمپاره ای خود قرار می دهند و جبهه های درگیری در حومه های جنوبی و شمالی حلب را شعله ور می کنند.

بنابراین گروه های مسلح خود را به این آتش بس متعهد نمی دانند و ارتش سوریه به تحرکات و گروه های مسلح پاسخ می دهد. پس از این که خبر تمدید چهل و هشت ساعته آتش بس در حلب اعلام شد گروه های مسلح مناطق مختلف شهر حلب را هدف حملات خمپاره ای خود قرار دادند.

می توان گفت شدت این حملات کمتر از تحولات ده روز گذشته است به طوری که در آن زمان گروه های مسلح به صورت بی هدف مناطق مختلف شهر حلب را هدف قرار می دادند ولی این روزها جبهه ها کمی آرام تر شده است.

رضا الباشا درباره تلاش گروه های مسلح تروریست برای تشدید درگیری ها در مناطق شمالی حلب گفت: گفته می شود هشتاد نفر از عناصر مسلح گروه جبهه النصره در شهر عندان در حومه شمالی حلب مستقر شده اند.

گروه های مسلح قصد دارند آتش بس را در جبهه های شمالی حلب نقض و نیروهای ارتش سوریه را درگیر کنند و جاده ارتباطی دو شهرک نپل و زهرا را به سوی شهر حلب هدف قرار دهند. به نظر می رسد تهدید گروه های مسلح علیه این جاده عملی نیست.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.