۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 378687

موج اعتراض‌ها در پی دستور رئیس‌جمهور افغانستان مبنی بر تغییر مسیر خطوط انتقال برق آسیای مرکزی از بامیان به سالنگ به ولایت هرات در غرب این کشور نیز کشیده شد.

تظاهرات علیه تغییر مسیر انتقال برق + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، صبح امروز خیابانهای شهر هرات پر بود از مردمی که در اعتراض به تغییر مسیر پروژه توتاپ اعتراض کرده بودند.

معترضان می‌گویند که این تظاهرات در اعتراض به تصمیم‌های تبعیض‌آمیز دولت کابل و روند نامتوازن توسعه در افغانستان به سمت ساختمان ولایت هرات برگزار شد.

«محمد علی دوست» یکی از دانشجویان معترض شرکت‌کننده در تظاهرات هرات، به خبرنگار تسنیم گفت: مردم دیگر تحمل این تبعیض‌های قومی در افغانستان را ندارند به خصوص در چنین شرایطی که این تبعیض‌ها موجب گسترش بی‌عدالتی در روند توسعه مناطق محروم شده است به همین دلیل امروز به خیابانها آمده تا در برابر ظلم و تبعیض قومی فریاد برآورند.

«علی جمعه محبی» یکی از هماهنگ‌کنندگان این تظاهرات در گفت‌وگوی خود با تسنیم ضمن ناکارآمد دانستن رهبران حکومت وحدت ملی، هدف از برگزاری این تظاهرات را اعلام انزجار مردم هرات نسبت به تبعیض‌های دولت کابل عنوان کرد.

وی افزود: این نخستین باری نیست که مناطق مختلف در مرکز افغانستان به ویژه هزارجات مورد بی‌توجهی و بی‌عدالتی دولت افغانستان قرار می‌گیرد اما مردم دیگر اجازه نخواهند داد که رهبران حکومت به این بی‌عدالتی‌ها ادامه دهند.

این تظاهرات از چهار مسیر شهر هرات آغاز و لحظاتی پیش در مقابل ساختمان ولایت هرات با خواهندن قطعنامه‌ای که در آن تغییر مسیر پروژه توتاپ جزء خط قرمز مردم مناطق مرکزی و مردم عدالت‌خواه افغانستان عنوان شده بود،  پایان یافت.

در ادامه تصاویر این تظاهرات را مشاهده کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.