قد س آنلاین- تبریز: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: مالیات عملکرد ۱۳۹۴ مشمولان بند (ج) قانون مالیات‌های مستقیم به صورت توافقی و به میزان مالیات قطعی شده ۱۳۹۳ تعیین می‌گردد.

مالیات عملکرد سال ۱۳۹۴ صاحبان مشاغل افزایش نمی‌یابد

به گزارش قدس آنلایبن از تبریز، رسول رسولی اظهار داشت: بنا به اختیار حاصل از تبصره 5 ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم و براساس بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات عملکرد سال 1394 صاحبان مشاغل، با نظر اتحادیه مربوط به میزان مالیات قطعی شده سال 1393 تعیین می‌شود.

وی افزود: این مودیان اگر در زمان تسلیم اظهارنامه مبلغ کل مالیات را پرداخت کنند تا تاریخ 15 مرداد‌ امسال برگه‌های قطعی مالیاتی خود را دریافت خواهند کرد. آن دسته از مودیانی که قادر به پرداخت مالیات خود به صورت یکجا همراه اظهارنامه و تا پایان تیر ماه نمی‌باشند، با مراجعه به اداره امور مالیاتی می‌توانند نسبت به پرداخت مالیات متعلق طی چهار قسط مساوی حداکثر تا پایان مهر ماه سال جاری اقدام کنند.

رسولی با بیان اینکه چارچوب این توافقنامه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و میزان فعالیت اصناف در سنوات گذشته در نظرگرفته شده است، گفت: مودیان باید به منظور برخورداری از شرایط توافق، مفاد مطرح شده در آن را رعایت کنند، در موعد مقرر نسبت به تسلیم الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی اقدام نموده و کد رهگیری دریافت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی اصناف و صاحبان مشاغل بر اساس اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم به پایان خرداد ماه تغییر یافته است، مودیان مالیاتی از هم اکنون می توانند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور (www.tax.gov.ir) نسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.